در نشست نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس مطرح شد؛

توزیع 200 میلیون بُن خرید کتاب/ نمایشگاه‌های فرهنگی بحران مخاطب دارند

عضو شورای برنامه‌ریزی هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از توزیع 200 میلیون بُن خرید کتاب در این نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ - 26November 2017
توزیع 200 میلیون بُن خرید کتاب/ نمایشگاه‌های فرهنگی بحران مخاطب دارند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار «علی ناظری» دبیر اجرایی هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در نشست خبری این نمایشگاه، اظهار داشت: امسال غیر از مشهد، استان‌های یزد، مرکزی و قم برای میزبانی در دستور کار ما قرار داشت که توسط گروه‌های کارشناسی ظرفیت‌های آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مشهد مقدس برای میزبانی انتخاب شد.

وی بیان کرد: مسئله استقبال از نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و بحث مخاطب چند سالی است به بحران تبدیل شده است. هر نمایشگاهی برگزار می‌شود با همراهی و استقبال روبرو نمی‌شود و این مسئله نشان می‌دهد باید بازنگری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت گیرد.

«حسین صفری» عضو شورای برنامه ریزی هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در ادامه این نشست، اظهار داشت: کار جانمایی این نمایشگاه از مدت ها پیش آغاز شد. ما در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از اولین دوره، نگاه استانداردسازی داشتیم.

وی گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان کارت خرید در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس توزیع خواهد شد که ۲۰ درصد آن از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اختصاص داده شده است. اقشار عادی جامعه، بسیج فعال، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، طلاب حوزه‌های علمیه و دانش آموزان و دانشجویان سطوح تحصیلی نیز از ابعاد مختلف این یارانه‌ها استفاده خواهند کرد.

عضو شورای برنامه ریزی هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تقویت ناشران حوزه دفاع مقدس، ارائه جدیدترین آثار و معرفی نوقلمان، تشویق ناشران به ورود در حوزه دفاع مقدس و ایجاد موج و جریان دفاع مقدس در بدنه نشر از جمله اهداف نمایشگاه است.

صفری افزود: این نمایشگاه در دوره‌های مختلف فراز و فرودهای زیادی داشته اما سنگ بنای این نمایشگاه بعد از هشت دوره که نوپا و با حضور در استان‌های مختلف بود، کمک به توزیع کتاب بوده است. این نمایشگاه با همین نیت در استان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: موضوع مخاطب برای این نمایشگاه موضوعی جدی است که می‌تواند برای همه نمایشگاه‌ها محوری باشد. ذائقه مخاطب در این رویکرد سنجیده می‌شود.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها