گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ماکرون درباره ایران

رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت مقابله با آنچه که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در سوریه خواندند، تأکید کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ - 28November 2017
گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ماکرون درباره ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از «اسکای‌نیوز»، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دونالد ترامپ» و «امانوئل ماکرون» رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه طی گفت‌وگویی تلفنی، با ادعای اینکه «فعالیت‌های ایران در سوریه بی‌ثبات‌کننده است»، برای مقابله با این فعالیت‌ها توافق کردند.

کاخ سفید در ادامه این بیانیه افزود: دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون همچنین با تأکید بر اینکه فرآیند مذاکرات سازمان ملل در ژنو برای صلح سوریه تنها مذاکرات مشروح برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در این کشور است، حمایت خود را از این مذاکرات اعلام کردند.

طبق این بیانیه، رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه همچنین درباره بحران کره‌شمالی رایزنی و تأکید کردند که تمامی کشورها بایستی تحریم‌ها و فشارها علیه کره‌شمالی را اجرا کنند.

بنا بر این گزارش، این دومین بار در کمتر از دو هفته اخیر است که دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون درخصوص نقش ایران در سوریه گفت‌وگو می‌کنند.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار