هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس 15/ رحماندوست در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدفم از شعر گفتن در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌هاست

نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان هدف از شعر گفتن خود را قرار گرفتن اعضای خانواده‌ها در کنار همدیگر عنوان کرد.
کد خبر: ۲۶۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ - 01December 2017
هدفم از شعر گفتنم در کنار هم قرار گرفتن خانواده‌هاست
«مصطفی رحمان دوست» نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: مهمترین آرزو و هدف من از شعر گفتن برای کودکان این بوده است تا خانواده‌ها در کنار هم قرار گیرند.

وی گفت: سال‌ها پیش ما در خانواده‌هایی بزرگ شده‌ایم که خانه‌های بزرگی وجود داشت اما با وجود بزرگی خانه‌ها کودکان دیده می‌شدند و پدر و مادر به فرزندانشان توجه می‌کردند.

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: امروز متاسفانه با اینکه خانه‌ها بزرگتر از پنجاه یا شصت متر نیست اما پدر و مادرها، فرزندانشان را نمی‌بینند این در حالی است که کودک تا سن نوجوانی نیازمند توجه والدین است‌.

رحماندوست بیان کرد: ویژگی هنر و شعر، تفکر و یادگیری است. من همه شعرهایم را به امضای بچه رسانده‌ام و پس از مورد توجه قرار گرفته شدن شعرم توسط بچه‌ها، آن‌ها را به چاپ رسانده‌ام. چون من خودم را قبول نداشتم و باید اطمینان پیدا می‌کردم که این شعر را کودکان می‌پسندند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

وی ادامه داد: شعر کودک باید همراه با ریتم و آهنگ باشد تا مضامین در حافظه کوتاه مدت کودک نقش ببندد و سپس با تکرار این مضامین ماندگار شود.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها