دهلاویه؛ سرزمینی که با خون شهدا آبیاری شد

دهلاویه سرزمینی که نقطه نقطه‌اش در روزهایی نه چندان دور با خون شهدا آبیاری شده بود و امروز این سرزمین معبر عاشقان حسینی و زیارتگاه عاشقان و زائران کوی عشق است.
کد خبر: ۲۶۸۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ - 02December 2017

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: دهلاویه، سرزمین شهدا و طریق الحسین، مشهد شهید چمران است. حس غرور و افتخار در چهره تک تک زائران موج می‌زند. سرزمینی که نقطه نقطه‌اش در روزهایی نه چندان دور با خون شهدا آبیاری شده و امروز این سرزمین معبر عاشقان حسینی و زیارتگاه عاشقان و زائران کوی عشق است.

امروز آینده سازان این میهن و جوانان و نوجوانانی که در سنگر علم و دانش شمشیر می‌زنند به این سرزمین می‌آیند تا رهرو راه پدرانشان باشند.

آری؛ امروز این سرزمین میزبان هزاران نفر از دانش آموزان عاشقی است که قدم در راه شهدا گذاشته و علاوه بر آشنایی با فنون دفاع و مبارزه، چند صباحی در کنار شهدا و سرزمین لاله‌ها روح و جان خود را صیقل می‌دهند.

دهلاویه؛ سرزمینی که با خون شهدا آبیاری شد

در این میان ارتش جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان مرزدارش در یادمان شهید چمران در منطقه دهلاویه خدمتگزار فرزندان غیور میهن اسلامی‌مان هستند.

سرهنگ دوم محمدحسین سمیعی راوی اعزامی از نزاجا در مشهد شهید چمران در حضور پرشور زائران ضمن تجلیل از حضور دانش آموزان گفت: در بستر آزادی و امنیتی که شهدایمان به ما هدیه داده اند، امروز خیل عاشقان اباعبدالله با خاطری آسوده و در فضایی امن در ایام اربعین، هل من ناصر امامشان را لبیک گفته و در حرکتی ستودنی راهی سرزمین نینوا می‌شوند. در همین امنیت و آزادی، دانش آموزان با خیالی آسوده و بدور از دغدغه به این سرزمین سفر می‌کنند تا از نزدیک حماسه آفرینی و از جان گذشتگی پدرانشان را شاهد باشند.

دهلاویه؛ سرزمینی که با خون شهدا آبیاری شد

وی ضمن تشریح منطقه عملیاتی دشت آزادگان، حمیدیه و سوسنگرد به عملیات قهرمانانه طریق القدس در تاریخ هشتم آذر ماه سال 60 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جنگ اشاره کرده و آزادسازی بستان، چزابه و منطقه میانی خوزستان را، از دستاوردهای این عملیات ظفرمند توصیف کرد و افزود: عملیات طریق القدس باعث ایجاد شکاف در نیروهای شمالی و جنوبی دشمن در منطقه خوزستان شد و سرآغازی برای موفقیت در عملیات‌های فتح المبین و بیت المقدس بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها