سردار سلامی:

«نیروی زمینی سپاه» اولویت راهبردی نظام است

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «نیروی زمینی سپاه» نقش محوری و تعیین‌کننده دارد، گفت: این نیرو از اولویت‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۲۶۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ - 04December 2017
«نیروی زمینی سپاه» اولویت راهبردی نظام است
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در آیین معارفه جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: همواره نزسا در مرکز تحولات قرار دارد و هرگز این نیرو از اولویت‌های راهبردی نظام ما خارج نمی‌شود.
 
وی افزود: هیچ تردیدی نیست که قدرت هوایی، موشکی و دریایی تعیین کننده در قدرت دفاعی ما هستند و ما به عملکرد آن‌ها ایمان داریم اما نکته اساسی این است که نزسا نقش محوری و تعیین کننده دارد که در اقتدار و بقای نظام نقش دارد.
 
سردار سلامی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم بر دامنه تغییرات سیطره پیدا کنیم که نقشی از اقتدار خودمان را در ذهن دشمنان ترسیم کنیم.
 
جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: ما دشمن زیاد داریم اما با این وجود توانستیم آمریکا را در مناطق مختلف شکست بدهیم.
 
وی گفت: همه واقعیت‌ها نشان از آن دارد که در نهایت روی زمین نتایج به دست می‌آید و همه دشمنان به دنبال تغییراتی اساسی در موضوع انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران هستند و این هم واقعیتی سخت و پر مخاطره است که نزدیک به 40 سال آن را تجربه کردیم.
 
سردار سلامی ادامه داد: چه در سرزمین خودمان و چه در سایر بلاد به این نتیجه رسیدیم که اگر در زمین قادر به جهاد و اداره تغییرات و تحولات باشیم، می‌توانیم همه سیاست‌های دشمنان را با شکست مواجه سازیم؛ پس باید گفت که میدان عمل نزسا یک فضای راهبردی است. لذا اینکه حجم شرارت‌ها علیه کشورمان کاهش پیدا کرده است به دلیل ماهیت واکنش‌هایی است که این نیرو داشته است.
 
وی گفت:‌  وقتی به برآیند عمل این نیرو نگاه می‌کنیم می‌بینیم در فضای تقاطع همه راهبردها می‌جنگد میدان جنگ شما چهار راهی است که در آن سیاست آمریکا، اسراییل و اروپا و برخی کشورهای منطقه مثل عربستان کار می‌کند و وقتی موفق می‌شوید یعنی 4 سیاست به هم پیوسته و نقطه چهار سیاست منطقه‌ای و جهانی را خنثی می‌کنید و این کار بزرگی است.

سردار سلامی بیان داشت: البته این هم دقیقا در یک فضای کاملا طراحی و برنامه ریزی شده، هدفمند و با تلاش‌هایی کاملا دقیق و پشت سر اینها تفکر وجود دارد؛ زیرا امروز مرزها در غرب آسیا اهمیت فوق العاده ای یافته‌اند.

وی در ادامه افزود: کار اجتماعی در امنیت نقش فوق العاده‌ای یافته که در کنار آن عملیات رسانه‌ای نیز در امنیت و پشتوانه عملیات نظامی نقش برجسته‌ای یافته‌اند از سوی دیگر فناوری نیز همین گونه است یعنی هم عواملی که با آن کار می‌کنید رشد یافته وهم فناوری، تاکتیک و تکنیک و راهبرد و عملیات و محیط اجتماعی و فضای مجازی با هم محیط کار شما را شکل می دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه بیان داشت: در نزسا این فهم جدید از تغییر شرایط هنگام با تغییرات بوجود آمده است برای همین کارها قرین موفقیت هستند؛درک اینکه خدمات اجتماعی چقدر فضای امنیتی را به نفع ما تغییر می دهد موضوع مهمی است.
 
وی گفت: برای همین همه بخش‌های نیرو در یک عملیات با هم همکاری دارند همانگونه که مهندسی نیرو مرزها را غیر قابل نفوذ می‌کند به همان نسبت وقتی بهداری نیروی زمینی در مناطق مأموریتی خدمات اجتماعی ارائه می‌کند علاوه بر این که کار انسان دوستانه انجام می‌دهد در حال افزایش ظرفیت‌های اجتماعی ما است، بنابراین در محرومیت زدایی و ارائه خدمات بهداشتی درمانی که انجام می‌دهیم نتیجه طبیعی آن افزایش اعتماد مردم به سپاه نظام و بسیج است.

سردار سلامی ادامه داد:‌ در این رابطه شاید بیشتر اثرات فیزیکی را ببینیم؛ ولی نتایج فکری معنوی و فرهنگی آن نیز بسیار زیاد است و این ضامن بقای نظام خواهد بود. چون راز بقای نظام‌ها توزیع اعتماد به درون جامعه است. البته این‌ها فقط هزینه کردن نیست هرچند که هزینه هم باشد ایرادی ندارد چون برای مردم کشورمان هزینه می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: نقش انسان در نیروی زمینی سپاه بسیار مهم است به عبارت دیگر اگر در موشکی انسان‌های فناور نیاز داشته باشیم؛ اما در نیروی زمینی به  انسان‌های تمام بعدی نیازمندیم.

وی گفت:‌ امروز نیروی زمینی سپاه تلاش می‌کند همه ابزار قدرتش را کامل کند؛ شکل‌گیری هوانیروز، استفاده از پهپادها، جنگال و اطلاعات خیلی اهمیت دارد؛ کسب اطلاعات حتی از فضاهای دور دست در ماموریت‌های این نیرو تاثیر گذار است به نحوی که امروز اطلاعات نیروی زمینی منبع قابل اعتمادی برای اطلاعات مرکزی سپاه است.

سردار سلامی تصریح کرد:‌ عملیات این نیرو هم از تجربیاتی که در دفاع مقدس عملیات‌های مستشاری که در سوریه و عراق و یا در جنوب شرق و شمال غرب کشور انجام داده آنها را جمع آوری و به روز کرده و اکنون این تجربیات را در آموزش‌ها اعمال می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: در بخش تحقیقات صنعتی نیز به درجه ای رسیده که در بین نیروهای مسلح رتبه نخست را کسب می کند؛ در واقع این نشان از آن است که نیروی زمینی یک جهش دارد بنابراین هر جنبه ای که از این نیرو را در نظر بگیریم در حال رشد است البته کشور هم به چنین نیرویی نیاز دارد.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار