جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نیروهای اپوزیسیون عوامل اجرای راهبرد «اعمال فشار» آمریکا هستند/ آمریکا دیگر به دنبال جنگ نظامی نیست

سردار «علی‌اصغر زارعی» نیروهای اپوزیسیون را عوامل اجرای راهبرد اعمال فشار آمریکا بر علیه کشورهای هدف دانست و گفت: این امر با استفاده از شبکه‌های رسانه‌ای رقم خورده است.
کد خبر: ۲۶۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 05December 2017
نیروهای اپوزیسیون عوامل اجرای راهبرد «اعمال فشار» آمریکا هستند/ آمریکا دیگر به دنبال جنگ نظامی نیست به گزارش دفاع پرس از زنجان، سردار «علی‌اصغر زارعی» جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، در هفتمین یادواره شهید «مجید شهریاری» و یادبود شهدای مدافع حرم استان زنجان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد، با بیان این‌که اقتدار امروز کشور ما به‌وسیله شهدای مدافع حرم رقم خورده است، اظهار داشت: اگر در تاریخ نگاه کنیم کشور ما در مسیر یکصد و پنجاه سال گذشته، از زمانی که ندای آزاد‌ی‌خواهی در دوران مشروطیت نواخته شد، از همه صنفوف شهدای بسیاری را تقدیم راه آزادی کرده است. 

وی بزرگداشت یاد شهدا را ادای وظیفه در مقابل مقام والای آن‌ها دانست و افزود: وظیفه امروز ما این است که فرهنگ ایثار و شهدا را به آیندگان منتقل کنیم. 

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به این‌که شهدا با شهادت خود موجی را در جامعه ایجاد می‌کنند، تأکید کرد: وقتی که «حسن تهرانی مقدم» شهید می‌شود، عده‌ای می‌گویند که ما می‌خواهیم روی انرژی هسته‌ای کار کنیم، اما برای ادامه دادن راه شهیدان نیازمند کسب سه ویژگی از شهدا هستیم. 

وی افزود: شهدا انسان‌های مخلصی بوده و برای رضای خدا زندگی کرده‌اند و هرجا احساس کردند که رضایت خداوند در چه راهی است، از آن تبعیت کردند. همچنین از دیگر ویژگی‌های شهدا این بود که با مردم صادق بودند و نیز در تمامی عرصه‌ها تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری و امام راحل را داشته‌اند. 

سردار زارعی با بیان این‌که برگزاری مراسم و یادواره‌های شهدا به این معنی است که خودمان را با شهدا مقایسه کنیم و بدانیم تا چه اندازه‌ای در این راه قرار داریم، عنوان کرد: امروز ما برای مبارزه با دشمن نیاز به قدرت داریم که مصداق آن ادامه دادن راه شهدا در همه عرصه‌ها است لذا هرکسی در هر نقشی که می‌تواند، ادامه دهنده راه شهدا باشد. 

وی با اشاره به تغییر استراتژی دشمنان در مقابل کشورمان ابراز داشت: امروز در بسیاری از حوزه‌ها، مبارزه عینیت پیدا کرده و جنگ به عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی، مسائل علمی زیستی، فضای سایبری و مجازی کشیده شده و نمود پیدا کرده است. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در دنیای امروز ما با هجمه قدرت‌های استکباری مواجه هستیم، چرا که این کشورها ساختاری در درون خودشان دارند، اما با کشورهای درحال توسعه جور دیگری معامله می‌کنند. 

وی با اشاره به نقش سلطه‌گرایانه کشورهای غربی در قبال کشورهای در حال توسعه، تصریح کرد: بیش از 20 درصد نفت و گاز تولیدی جهان در آمریکا مصرف می‌شود، چرا که قاعدتاً آن‌ها باید تابع کشورهای تولید کننده باشند، اما رابطه برعکس است و آن‌ها تعیین کننده هستند. 

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: در مبارزه با دشمن باید قدرت ما، قدرت علم و فناوری و بکارگیری روحیه جهادی باشد. 

وی بحث دشمن‌شناسی را در وضعیت کنونی کشور بسیار اساسی قلمداد کرد و گفت: در طول ادوار گذشته، هرگاه مبارزه به نقاط حساس می‌رسید این سخن پیش می‌آمد که خیلی واژه «دشمن» را به‌کار نبریم و حتی در چند سال گذشته این موضوع بین جوانان منتشر می‌شد که سوریه چه ارتباطی به ما دارد، درحالی که اگر اقدام عملی در مقابل داعش انجام نمی‌شد، امروز باید در داخل خاک کشور به مبارزه با این جریان تروریستی می‌پرداختیم. 

سردار زارعی خاطرنشان کرد: هرگاه دشمنان احساس کنند که نقشه‌های آنان نتیجه نداده است، از ترفندهای جدید بهره می‌برند و ترفندهای بالاتری را اعمال می‌کنند و ما نیز باید نسبت به دشمن‌شناسی عمیق‌تر عمل کنیم. 

وی با اشاره به انتشار اسناد راهبردهای آمریکا در قبال سه کشور ایران، روسیه و چین اظهار داشت: این اسناد در سال 2016 انتشار بافت و راهبردهای آن نیز در سال‌های پیش‌تر اجرایی شده بود که انتشار این سند نشان می‌دهد آن‌ها صراحتاً ایران را دشمن خطاب می‌کنند. 

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به سابقه اقدامات آمریکا در قبال ایران گفت: ما نباید بگوییم که «گذشته‌ها گذشته»، این درحالی است که ابزار دشمن عوض شده اما همچنان سیاست‌ها و راهبردهای آمریکا در دشمنی با ایران عوض نشده است. 

وی سند «راهبرد قدرت اعمال فشار» را راهبرد آمریکا برای پیروزی بدون جنگ نظامی دانست و افزود: این راهبرد در سال 2016 مجوز انتشار یافت که در آن کشورهای روسیه، ایران و چین را دشمنان آمریکا نام برده و در این سند، آمریکا عوامل قدرت خود را تغییر داده است. همچنین اهدافی همچون دسترسی به نظام سرمایه‌گذاری جهانی، منابع مالی جهانی، انرژی و اطلاعات را دنبال می‌کند که در چنین راهبردی «تحریم» ابزار است که در افزایش توان نظارت بر دارایی‌ها و جریان‌های مالی این کشورها نقش کلیدی دارد. 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی دوره نهم مجلس شورای اسلامی، نیروهای اپوزیسیون را عوامل اجرای راهبرد اعمال فشار آمریکا بر علیه کشورهای هدف دانست و گفت: این امر با استفاده از شبکه‌های رسانه‌ای رقم خورده است. 

وی با ابراز این‌که قدرت نرم برای متقاعد کردن کشورها در برابر پیوستن به کمپ آمریکا کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: آمریکا دیگر به دنبال جنگ نظامی نیست، چرا که ریسک پیروزی در جنگ‌های نظامی با توجه به افزایش توان نظامی کشورهای هدف پایین آمده است و استفاده از راهبردهای سایبری و حمایت از نیروهای متخاصم غیرخشن و تحریم‌های مالی، جایگزین گزینه‌های نظامی شده‌اند. 

جانشین سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به این‌که «اقتصاد» و «فضای سایبری»، دو حوزه مبارزه دشمنان علیه کشورمان است، گفت: فضای سایبری، اقتصاد و تحت تأثیر قراردادن فرهنگ کشور، از جمله جبهه‌های جنگ دشمن و نقطه ضعف ما است و برای ادامه راه شهدا باید این حوزه ها را تقویت کنیم. 

وی با تأکید بر این‌که تمامی راهکارها در دانشگاه‌ها و توسعه فناوری‌ها خلاصه شده است، خاطرنشان کرد: باید همه بخش‌های صنعت، دانشگاه و تشکل‌ها و مردم وارد شوند و در این مسیر ادامه دهنده شهید شهریاری شهید راه علم باشیم، چرا که شهید شهریاری دقیقاً در همین مسیر حرکت کرد و منتظر نشد تا بودجه‌های کلان برسد و با توکل برخدا ادای وظیفه کرد و خداوند نیز جزای او را عزت در دنیا و سربلندی در آخرت قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار