درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس انسانی در یمن

هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل خواستار آتش‌بس انسانی در یمن شد.
کد خبر: ۲۶۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 06December 2017
درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس انسانی در یمن
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه خواستار آتش‌بس انسانی در یمن با هدف ارسال کمک‌ها برای غیرنظامیان در صنعا شد.

جیمی مک گولدریک هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل گفت: در پی حملات هوایی و نبردها در یمن، فعالیت‌های امدادرسانی در این کشور متوقف شده است.

اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز گفت که از درخواست هماهنگ کننده سازمان ملل در خصوص آتش‌بس انسانی حمایت می‌کند.

وی افزود: حوادث اخیر تاثیری منفی بر تامین نیازهای شهروندان یمنی‌ می‌گذارد و نگرانی‌هایی جدی درباره شهروندانی که به کمک‌های بشردوستانه متکی هستند، ایجاد می‌کند.

یمن از روز جمعه گذشته شاهد درگیری بین نیروهای انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح بود که در نهایت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امنیت مناطق مختلف این کشور که فتنه آن را هدف قرار داده بود، برقرار کردند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار