خالد مشعل:

باید دولت آمریکا را برای عقب‌نشینی از تصمیم خود تحت فشار قرار داد

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس بر لزوم تحت فشار قرار دادن دولت آمریکا برای عقب‌نشینی از تصمیم خود در خصوص قدس اشغالی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۶۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ - 09December 2017
باید دولت آمریکا را برای عقب نشینی از تصمیم خود تحت فشار قرار داد
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «خالد مشعل» عضو ارشد حماس و رئیس سابق دفتر سیاسی این جنبش در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت: تحرکات و تظاهرات‌های روز جمعه گامی مهم برای واداشتن دولت آمریکا به عقب‌نشینی از تصمیم خود در مورد قدس بود، اما این اقدامات کافی نیست. گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی گام‌های بلندی برداشته و دست به انتفاضه‌ای همه جانبه علیه دشمن زدند.

بر اساس این گزارش، وی افزود: فلسطینیان فرصت زیادی به جامعه بین‌الملل و طرح‌های عربی دادند؛ اما نتیجه‌ای در برنداشت. امروز بحث سر مسئله قدس است و این موضوعی سیاسی و قابل مذاکره نیست. قبلا هم با وجود ناتوانی و سکوت کشورهای عربی و جامعه بین‌الملل، توانستیم دشمن را وادار به عقب‌نشینی از مسجد الاقصی کنیم. به جای درخواست از فلسطینیان برای خویشتن داری، باید دولت آمریکا را برای پس گرفتن تصمیمش تحت فشار قرار داد.

مشعل اظهار داشت: خشم مردمی نسبت به تصمیم ترامپ بسیار خوب بود؛ اما باید این پیام را به جهانیان ابلاغ کرد که امت اسلامی و عربی به رغم تمامی مشکلات و بحران‌ها، بیدار و آگاه است و هرگز در برابر تجاوز به قدس ساکت نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: ملت فلسطین شکست نمی‌خورد و اطمینان دارم که سال 2017 آغازگر مسیر نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار