امام جمعه کرمان:

دفاع مقدس تربیت دینی سپاه را کامل کرد

حجت‌الاسلام «حسن علی‌دادی سلیمانی» گفت: مسئله‌ای که باعث شد شخصیت سپاه تحت تربیت کاملاً دینی قرار بگیرد و به درجات آن افزوده شود، دوران هشت سال دفاع مقدس است و شاید اگر جنگ تحمیلی اتفاق نمی‌افتاد، وقت بیشتری باید صرف می‌شد تا چنین جریان پاک و قوی و قدرتمندی شکل بگیرد.
کد خبر: ۲۶۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ - 10December 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علی‌دادی سلیمانی» امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان، امروز (یک‌شنبه) با جمعی از فرماندهان سپاه «ثارالله» استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام علی‌دادی سلیمانی در این دیدار در سخنانی با اشاره به ویژگی خاصی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران در مناسبت‌ترین، مقدس‌ترین و بهترین شرایط متولد شد، در شرایطی که مردم با نگاه عدالت‌خواهانه انقلاب کردند و همه نگاه‌ها ارزشی بود.

وی با بیان این‌که حضرت امام خمینی (ره) با تیزهوشی و درایت دستور تشکیل سپاه را دادند، افزود: به همین خاطر سپاه مقدس است، برای این‌که فرزند انقلاب و ازجنس انقلاب است.

امام جمعه کرمان با اشاره به ویژگی دوم سپاه گفت: مسئله‌ای که باعث شد شخصیت سپاه تحت تربیت کاملاً دینی قرار بگیرد و به درجات آن افزوده شود، دوران هشت سال دفاع مقدس است و شاید اگر جنگ تحمیلی اتفاق نمی‌افتاد، وقت بیشتری باید صرف می‌شد تا چنین جریان پاک و قوی و قدرتمندی شکل بگیرد.  

وی ادامه داد: جنگ مسئله‌ای نیست که انسان به دنبال آن باشد، ولی دفاع مقدس به فرصتی تبدیل شد که شخصیت سپاه را شکل دهد و آن را تبدیل به نیرویی مطمئن، آگاه، بصیر، ولایی و مورد اعتماد کند که حضور آن همچنان در همه صحنه‌ها نیز ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام علی‌دادی سلیمانی با اشاره به مأموریتی که قانون اساسی برای سپاه تعیین کرده است، تصریح کرد: این مأموریت حفاظت از ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری است که نمونه آن، ده‌ها خیری است که از سپاه به مردم می‌رسد و در جاهایی که دیگران کار را غیرممکن می‌دانند، سپاه آن کارها را انجام می‌دهد.

فوری////دفاع مقدس فرصتی جهت تشکیل شخصیت سپاه شد

وی با بیان این‌که هر جای کشور نیاز به حضور داشته باشد، سپاه در خط مقدم است، افزود: سپاه در حوزه سیاسی فرهنگی، حفاظت و حراست حضور دارد که نمونه آن را می‌توان به فتنه سال 88 اشاره کرد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: وقتی فتنه‌ای صورت می‌گیرد مردم سردرگم هستند که باید بصیرت داشته باشند و دشمن را از دوست تشخیص دهند و وقتی که فتنه کنار رفت، مسائل برای خیلی‌ها شفاف می‌شود، اما در بحبوحه فتنه‌ها خیلی‌ها نمی‌توانند حق را تشخیص دهند، اما سپاه در همه فتنه‌ها با افتخار کامل همه مأموریت‌ها را انجام داده است.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق مبارکی در استان بیافتد که رضایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تأمین شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: جبهه اسلام با توان و بصیرت، به فرماندهی کل قوا به بهترین وجه ممکن پیشتاز است و دشمن از این مسئله کاملاً مأیوس شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار