رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی خراسان جنوبی:

70 سال مذاکره در موضوع فلسطین، تنها سرگرم کردن امت اسلامی بود

حجت‌الاسلام «رضا عرفانی» به سخنان اخیر ترامپ برای انتقال سفارت امریکا به قدس شریف اشاره کرد و گفت: آمریکا با این کار نشان داد که میانجی‌گر و بی‌طرف نیست، بلکه حامی رژیم‌ صهیونیستی غاصب است و 70 سال مذاکره نیز تنها سرگرم کردن امت اسلامی بود؛ بنابراین تنها با فداکاری و مقاومت و شهادت‌طلبی باید جلو رفت.
کد خبر: ۲۷۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ - 12December 2017

ترویج فرهنگ شهادت طلبی تنها راه پیروزی بر دشمنان/نیروهای مسلح مایه زینت دین هستندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «رضا عرفانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت سومین روز شهادت استوار یکم «هادی کاردیده» که در محل هیئت ابوالفضلی (مصلی) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی از بزرگترین نعمت‌ها است.

وی افزود: این نظام مقدس به برکت خون شهدا به پیروزی رسیده و با جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح تداوم و استمرار پیدا کرده است و روز‌به‌روز بر عزت و عزمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود و دشمنان با ذلت و رسوایی روبه‌رو خواهند شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی تأکید کرد: هرکسی از مسئولان و مردم در هرجایی که مشغول خدمت و زندگی است، اگر صادقانه عمل کند محجور است، چرا که در سایه نظام الهی و اسلامی زندگی می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه نیروی انتظامی در نظام اسلامی و الهی گفت: امام علی (ع) در عهدنامه خود به مالک اشتر که یک منشور حکومتی است، وظایف همه اقشار جامعه و به‌خصوص نیروهای مسلح را با ویژگی خاصی تبیین کرده است.

حجت‌الاسلام عرفانی با اشاره به این‌که نیروی اسلامی به تبعیت از خداوند متعال افتخار می‌کند، بیان کرد: امروز در جهان، حاکمان ظالم و ستم‌کار از نیروهای مسلح برای کشتن مردم و زنان و کودکان سوءاستفاده می‌کنند که در همین راستا دولت آمریکای جنایت‌کار به خلبانی که هواپیمای مسافربری را نشانه گرفت و 290 نفر انسان بی‌گناه را کشت مدال افتخار می‌دهد.

وی با تأکید بر این‌که امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دژ مستحکم مردم، مایه زینت حاکمان و مایه زینت دین هستند، گفت: امروز با این‌که دشمنان تلاش بسیاری می‌کنند تا امنیت کشور را برهم بزنند، اما با تلاش نیروهای مسلح موفق نخواهند شد، چرا که امنیت بی‌نظیری در جمهوری اسلامی ایران حاکم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار داشتن تحت فرماندهی ولایت فقیه است، بیان داشت: ویژگی منحصر به فرد نیروهای مسلح نظام اسلامی حضور سازمان عقیدتی و سیاسی در این نیروها است و این سازمان با درایت امام راحل با محوریت روحانیت تشکیل شد.

وی با اشاره به نقش برجسته سازمان عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: ایجاد فضای دینی، اسلامی، معنوی، همراه با بینش و بصیرت سیاسی در بین کارکنان، از وظایف این سازمان است.

حجت‌الاسلام عرفانی با تأکید بر این‌که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در فضای دینی و اسلامی و قرآنی هستند، افزود: بعد از فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر این‌که باید 10 میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شوند، نیروی انتظامی از جمله دستگاه‌هایی بود که پیش قدم شد و اکنون 55 هزار نفر از کارکنان ناجا حافظ یک تا 30 جزء قرآن هستند.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از ویژگی‌های نیروهای مسلح کشور این است که فرماندهان مؤمن، مکتبی و متدین در آن تربیت می‌شوند، افزود: از جمله این فرماندهان، سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» است که مایه افتخار امت اسلامی است، البته مثل سردار سلمانی در کشور زیاد داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی، با اشاره به این‌که امام صادق (ع) فرمودنده‌اند «سه چیز است که مردم به آن‌ها نیازدارند: امنیّت ، عدالت و رفاه»، ادامه داد: کارکنان نیروی انتظامی در تمام کشور و در دورترین نقاط روستایی و مرزی، خدمت و ایجاد امنیت می‌کنند و بر این خدمت افتخار دارند.

وی با تأکید بر این‌که کارکنان ناجا همواره آماده شهادت هستند، گفت: شهادت‌طلبی از ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و نیروی انتظامی سالانه قریب 100 شهید در راه ایجاد امنیت و خدمت به میهن اسلامی تقدیم می‌کند.

حجت‌الاسلام عرفانی افزود: نیروی انتظامی 13 هزار شهید و 22 هزار جانباز تقدیم کشور کرده است و روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری در بین کارکنان و خانواده‌های آنان وجود دارد.

وی با بیان این‌که تا زمانی که ملتی شهادت دارد اسارت نخواهد داشت، گفت: فرهنگ شهادت باید در بین تمام ملت حاکم باشد، چرا که ما پیرو مکتب شهادت و سیدالشهداء (ع) هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان خراسان جنوبی، با تأکید بر این‌که شهدا متعلق به تمام جامعه هستند، ادامه داد: باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا تلاش شود و یکی دیگر از وظایف مسئولان توجه به خانواده شهدا است که امام راحل نیز فرمودند «خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند».

وی تأکید کرد: تنها راه پیروزی بر دشمنان، فرهنگ شهادت‌طلبی و مقاومت و جهاد کبیر است.

حجت‌الاسلام عرفانی به سخنان اخیر ترامپ برای انتقال سفارت امریکا به قدس شریف اشاره کرد و افزود: آمریکا با این کار نشان داد که میانجی‌گر و بی‌طرف نیست، بلکه حامی رژیم‌ صهیونیستی غاصب است و 70 سال مذاکره نیز تنها سرگرم کردن امت اسلامی بود، بنابراین تنها با فداکاری و مقاومت و شهادت‌طلبی باید جلو رفت.

وی در پایان خطاب به سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر که به خاطر مطامع دنیایی و مادی خود بسیاری از خانواده‌ها را داغدار می‌کنند، گفت: با پیگیری نیروی‌انتظامی، قاتلان شهید نایبی و کاردیده به سزای اعمال خود رسیدند و به شما هم نصیحت می‌کنیم درس عبرت بگیرد که قاچاق مواد مخدر عاقبت ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار