به همت خانه شعر فلسطینیان برگزار می شود

جایزه ادبی حق بازگشت فلسطینیان در ترکیه

«جایزه بین‌المللی ادبیات بازگشت» در حالی توسط «خانه شعر فلسطین» تاسیس شده است که در طول جنگ 51 روزه اخیر علیه غزه شهرهای مختلف ترکیه شاهد برنامه‌های متعددی در حمایت فرهنگی از مسئله فلسطین بوده است.
کد خبر: ۲۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ - 03September 2014

جایزه ادبی حق بازگشت فلسطینیان در ترکیه

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس بسیاری از موسسات جهانی جایزههای متعددی برای ادبیات درباره فلسطین دارند که جدیدترین آن اعلام «جایزه بینالمللی ادبیات بازگشت» توسط موسسات فرهنگی فلسطینی و ترکیه در دو بخش داستان و شعر است.

این جایزه که برای نخستین بار در نوامبر آتی اهدا خواهد شد قرار است به صورت دوسالانه در سالگرد بیانیه بالفور برگزار شود.

«جایزه بینالمللی ادبیات بازگشت» در حالی توسط «خانه شعر فلسطین» تاسیس شده است که در طول جنگ 51 روزه اخیر علیه غزه شهرهای مختلف ترکیه شاهد برنامههای متعددی در حمایت فرهنگی از مسئله فلسطین بوده است.

سمیر عطیه رئیس خانه شعر فلسطین و شاعر فلسطینی با بیان اینکه این جایزه قرار است در دو بخش امیدها(زیر 25 سال) و خلاقیتها(بالای 25 سال) برگزار شود، گفت: همه مراکز فرهنگی میتوانند در این برپایی این مسابقه سهمی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به زودی قیمت جایزه این مسابقه را اعلام خواهد کرد، افزود: هدف از این جایزه گسترش توجه به فرهنگ حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تقویت جایگاه آن در ادبیات و جلوگیری از دوری این حق از فکر و ذهن مردم و اهل فرهنگ و همچنین بالابردن نقش ادبیات درباره حق بازگشت است.

بنابر این گزارش مسئولان برگزاری این مسابقه ادبی همچنین از جهانی و غیرعربی شدن این مسابقه در آینده نزدیک نیز خبر دادهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار