مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد؛

اجرای طرح «وقف مصحف شریف» در استان زنجان

حجت‌الاسلام «جعفر جنتی» گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی و رایج کردن خواندن قرآن در خانواده‌ها، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان طرحی را با عنوان «وقف مصحف شریف» آغاز کرده است که همه مردم می‌توانند در این وقف مشارکتی شرکت کنند.
کد خبر: ۲۷۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ - 12December 2017

فعالیت نیروی انتظامی موجب امنیت بقاع متبرکه شده استبه گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت‌الاسلام «جعفر جنتی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، ظهر امروز (سه‌شنبه) در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی استان اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج سنت حسنه وقف، اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با اصناف در راستای استفاده از ظرفیت صنوف در این سنت حسنه گفت: در این زمینه نمایشگاه‌های متعدد در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جنتی با بیان این‌که اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآنی و رایج کردن خواندن قرآن در خانواده‌ها طرحی را با عنوان «وقف مصحف شریف» آغاز کرده است، گفت: همه مردم می‌توانند در این وقف مشارکتی شرکت کنند.

وی در ادامه به نقش نیروی انتظامی در تأمین امنیت بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: فعالیت نیروی انتظامی موجب شده است که امنیت بقاع متبرکه چند برابر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، همچنین به اقدامات علمی و پژوهشی اداره‌کل اوقاف استان اشاره کرد و تصریح کرد: از ابتدای امسال اقداماتی همچون جذب و ارتقای نخبگان، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی و به کارگیری آن‌ها در قسمت‌های متفاوت، اقدامات علمی و جغرافیایی در راستای آگاه‌سازی در مناطق مختلف استان انجام شده است.

وی با بیان این‌که امسال نیز از اجرای نیت واقف خیراندیش چندین زندانی غیرعمد از زندان در دهه وقف آزاد شده و به آغوش خانواده خود برگشته‌اند، گفت: این امر نشان از اعتماد مردم به موقوفات و تلاش برای فعالیت در این حوزه است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به این‌که وقف از نمونه کارهای بارز و فراموش نشدنی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از موقوفات در شهرها مورد استفاده هستند که حتی واقف آن‌ها در قید حیات نیست، اما همین موقوفه موجب شده نامی نیک از آن‌ها به یادگار بماند.

جنتی در پایان با مثبت ارزیابی کردن انعقاد تفاهم‌نامه بین اوقاف و نیروی انتظامی گفت: امیدواریم، این تفاهم‌نامه موجب فعالیت‌های بهتر در حوزه وقف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار