نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد؛

اتلاف منابع انسانی و طبیعی نقطه مقابل «مدیریت جهادی» است

آیت‌الله «حسن عالمی» گفت: یکی از موارد حائض اهمیت در مدیریت جهادی، امانت‌داری است که حوزه گسترده‌ای از استعدادهای انسانی و طبیعی را شامل می‌شود. هدر رفتن نیروهای انسانی و طبیعی و یافته‌های علمی در مقابل این نوع مدیریت قرار دارد.
کد خبر: ۲۷۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ - 13December 2017

اتلاف منابع انسانی و طبیعی نقطه مقابل مدیریت جهادی استبه گزارش دفاع پرس از مشهد، یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری «فرهنگ و مدیریت جهادی» با محوریت «امانت‌داری در فرهنگ» و «مدیریت جهادی زیر بنای اقتصاد مقاومتی»، به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از پیشکسوتان جهادگر، ایثارگران جهاد، مدیران وزرات جهاد کشاورزی، مدیران کل استان‌ها، مسئولین حوزه‌های نمایندگی ولی ­فقیه در جهاد کشاورزی استان‌ها و تعدادی از مهندسین ناظر جدید‌الورود به این وزارت‌خانه، در سالن همایش‌های هتل «ثامن» مشهد برگزار شد.

آیت‌الله «حسن عالمی» نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: اساس فرهنگ و مدیریت در وحی حق ­تعالی ریشه دارد که در آیات متعددی از قرآن کریم نیز به آن‌ها اشاره شده است.

وی افزود: در این خصوص، خداوند سخن به میان آورده و بندگانش را به این حقیقت رهنمون ساخته که اگر در نعمات الهی چه در استعداد­های انسانی و چه در استعدادهای طبیعی با فرهنگ و مدیریت پیش بروند، شکر نعمات خداوند را به جا آورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزیدر بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از موارد مهم مدیریت و فرهنگ جهادی، امانتداری است که در کلام امیرالمومنین (ع) در نهج ­البلاغه زیاد به آن اشاره شده است. ایشان در جایی می­ فرمایند: «امانتداری کلید رزق است».

وی خاطرنشان کرد: امانت‌داری یک حوزه گسترده‌ای دارد که حفظ استعدادهای انسانی و طبیعی کشورمان را نیز شامل می­‌شود. هدر رفتن نیروهای انسانی و طبیعی و یافته‌های علمی در مقابل مدیریت و فرهنگ جهادی قرار دارد.

عضو خبرگان رهبری رهبری در پایان تصریح کرد: استفاده از تمام استعدادها و توان انسان و طبیعت، یک فریضه و رهنمون الهی است که امام راحل در طول حیات‌شان همواره سرلوحه­ کارهای اجرایی کشور قرار داده بودند و امروز نیز خلف صالح بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری فرهنگ و اندیشه مدیریت جهادی را منجی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌دانند.  

بنا بر این گزارش، 280 طرح و الگوهای موفق پیشنهادی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی به دبیرخانه یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری «فرهنگ و مدیریت جهادی» ارائه شده است که در 2 روز برگزاری این جشنواره، طرح‌­های برتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در نهایت در آئین اختتامیه یازدهمین همایش ملی و دومین جشنواره هنری «فرهنگ و مدیریت جهادی» از صاحبان طرح‌­های پذیرفته شده تجلیل به عمل خواهد آمد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی در حوزه مدیریت جهادی، رونمایی از دانش‌نامه سند فرهنگی و هویت جهادی و نشست‌های تخصصی، از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار