تقوا لازمه‌ اثرگذاری طرح‌های تربیتی در بین طلاب است

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: تقوا راز اثرگذاری طرح‌های تربیتی در حوزه‌های علمیه و بین طلاب است.
کد خبر: ۲۷۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ - 16December 2017

تقوا لازمه‌ی اثرگذاری طرح‌های تربیتی در بین طلاب استبه گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت‌الاسلام «وعد مرادبیگی» مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام در کارگاه دانش افزایی طرح جامع تربیتی مدیران و معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه استان ایلام اظهار داشت: طرح جامع تربیتی که در 63 صفحه توسط کارشناسان خبره تدوین شده قرار است بعد از نهایی شدن به صورت رسمی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کلیه برنامه‌های تهذیب حوزه‌های علمیه در قالب این طرح استمرار خواهند داشت، افزود: بحث تربیتی در سیره انبیاء الهی این بود که جامعه را به سوی فضای معطر الهی بکشاند و این مهم از مسیر تقوا آغاز می شود که در آیات پایانی سوره مبارکه حشر به آن اشاره شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با بیان اینکه تربیت طلبه، باقیات الصالحات است، عنوان کرد: اگر مدیر خودش متقی باشد اثر مضاعفی در کارش خواهد داشت که تقوا باعث بالا رفتن توکل، عزت نفس و نشاط طلاب می‌شود.

حجت‌الاسلام «یونس گلی» سرپرست معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان ایلام نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در اجرای مباحث تربیتی، دلسوزی برای اجرای طرح ها از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: مدیران و معاونین تهذیب حوزه های علمیه باید با اجرای دقیق این طرح در تحقق اهداف آن تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه اجرای دقیق این طرح اثرات مثبت و قابل ملاحظه‌ای خواهد گذاشت، یادآور شد: مباحث تربیتی همواره در حوزه‌های علمیه وجود داشته، ولی چون الان به صورت یک طرح مدون ارائه شده است بدون شک تاثیرات خود را بیش از پیش خواهد گذاشت.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه علم یک بال موفقیت و اخلاق بال دیگر است، ادامه داد: مدیران حوزه‌های علمیه باید این طرح را با نگاه ویژه ای پیگیری و پیاده سازی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار