معاون بهداری نیروی زمینی سپاه خبر داد؛

حمایت سپاه از ایجاد مرکز شتاب در بیمارستان امام حسین (ع) مشهد

سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد اخوان مهدوی» با بیان خصوصیات بیمارستان­‌های امام حسین (ع) در تراز انقلاب اسلامی گفت: ایجاد مرکز شتاب در بیمارستان امام حسین (ع) که حمایت ما را نیز به همراه خواهد داشت برای رسیدن به شاخصه­‌ها و مؤلفه‌­های بیمارستان تراز انقلاب اسلامی که در ذیل مدیریت جهادی شکل می­‌گیرد موثر خواهد بود.
کد خبر: ۲۷۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ - 18December 2017

حمایت بهداری سپاه از ایجاد مرکز شتاب در بیمارستان امام حسین (ع) مشهدبه گزارش دفاع پرس از مشهد، مراسم تکریم و معارفه رئیس بیمارستان امام حسین (ع) مشهد با حضور جمعی از مسئولین مرکز بهداری رزمی شمال‌شرق نزسا و جمعی از روسای بیمارستان‌های مشهد، پیش‌از‌ظهر امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «احمد اخوان مهدوی» معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در این مراسم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای بهداری، اظهار داشت: از راهبرد‌های بهداری نیروی زمینی سپاه که همواره به آن توجه شده است می‌توان به ارتقاء سطح علمی و رعایت استاندار‌های علمی در ارائه خدمات درمانی اشاره کرد.

وی افزود: پیاده‌سازی شاخص‌های استاندارد ابلاغی در تمامی زمینه­‌ها، توسعه خدمات درمانی تخصصی، ارتقاء سطح آموزش و مهارت­‌های تخصصی کارکنان، استاندارد‌سازی تجهیزات پزشکی، اجرای کامل طرح انطباق، تکریم و پاسخگویی مناسب و اجرای کامل نظام بهره‌وری از دیگر راهبرد‌های بهداری نیروی زمینی سپاه است که در جهت رسیدن به اهداف عالیه این بخش همواره به آن توجه داشته‌­ایم.

سردار اخوان مهدوی با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح آموزش و مهارت­‌های تخصصی کارکنان خاطر‌نشان کرد: ما هر چه در سطح آموزش سرمایه­‌گذاری کنیم هزینه به شمار نمی‌­رود. آن‌چه در جبهه مقاومت مانع دادن تلفات نیرو‌های مدافع شد وجود تیم پزشکی در اکثر خطوط جنگ بود.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در ادامه به بررسی نقش مدیریت جهادی در پیشبرد اهداف بهداری این نیرو پرداخت و تصریح کرد: اگر در مجموعه بهداری بخواهیم با شیوه‌های کلاسیک کار‌ها را پیش ببریم موفق نخواهیم بود، لذا باید سبک مدیریت جهادی را در فرایند انجام ماموریت­‌ها و وظایف محوله اعمال کنیم تا ضمن صعود به قله­‌های پیشرفت، بسیاری از الگو‌های کاری را از بیمارستان‌­های امام حسین (ع) به دیگر بیمارستان­‌ها صادر کنیم. البته این اقدام باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همه در این حوزه تلاش کنند.

وی با بیان خصوصیات بیمارستان­‌های امام حسین (ع) در تراز انقلاب اسلامی گفت: ایجاد مرکز شتاب در بیمارستان امام حسین (ع) که حمایت ما را نیز به همراه خواهد داشت برای رسیدن به شاخصه­‌ها و مؤلفه‌­های بیمارستان تراز انقلاب اسلامی که در ذیل مدیریت جهادی شکل می­‌گیرد موثر خواهد بود.

سردار اخوان مهدوی ابراز داشت: ارزش‌های اسلامی برگرفته از اسلام ناب و فرهنگی علوی عاشورایی، سرمایه انسانی، فضا و محتوا، تعاملات درونی و بیرونی، مدیریت جهادی، تربیت و آموزش، آمادگی رزمی، نوآوری و خلاقیت از مؤلفه­‌های بیمارستان تراز انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: آمادگی‌­های رزمی یکی از مؤلفه­‌های بیمارستان تراز انقلاب اسلامی است که در حادثه زلزله کرمانشاه این ویژگی دیده شد. با این‌که بهداری سپاه‌­های استانی در پیاده‌روی اربعین مأموریت داشتند، اما با وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و ۶ بیمارستان در این مناطق کار خود را آغاز کرد که یکی از بیمارستان­‌هایی که نقش حیاتی در منطقه داشت و از دفتر مقام معظم رهبری نیز از آن سرکشی کرده بودند، بیمارستان امام حسین (ع) مشهد بود.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: امروز بهداری نیروی زمینی سپاه به سطحی رسیده است که امور جاری آن را هر کسی می‌تواند انجام بدهد، لذا باید قدم در مسیر تحول بگذاریم که این حرکت نیاز به عزم جهادی دارد و نقطه شروعش بیمارستان امام حسین (ع) می‌تواند باشد و مدیران ارزشی بیمارستان امام حسین (ع) با قابلیت­‌های بالایی که دارند می‌توانند به این مهم جامع عمل بپوشانند.

وی افزود: در جشنواره مالک اشتر که هر سال برای معرفی فرماندهان و رده‌های موفق نیرو‌های مسلح برگزار می­‌شود، از ۲۶ رده موفق، موفق‌­ترین آن‌ها بهداری نیروی زمینی سپاه بوده است که برای ۶ سال پیاپی بالاترین امتیاز را از آن خود کرده است که این موفقیت نتیجه زحمات شما پرسنل تلاش‌گر بیمارستان امام حسین (ع) است.

سردار اخوان مهدوی گفت: سال جاری بعد از برگزاری جشنواره مالک اشتر خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان با بیان تعبیری به اهمیت زمان و قدر دانستن لحظات اشاره فرمودند. لذا با توجه به شایستگی پاسداری که داریم باید قدر لحظات را که بسیار تاثیرگذار هستند را بدانیم و کار امروز را به فردا نیندازیم.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در پایان ضمن تقدیر از تلاش­‌های «عبدالرزاق کمالی اردکانی» رئیس سابق بیمارستان امام حسین (ع) که در زمان تصدی این مسئولیت از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، «سید محمد اسماعیل آل­ رسول» را که از پزشکان مجرب سپاه است به عنوان رئیس جدید این بیمارستان معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها