رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

زنان در سنگرهای دفاع مقدس حضوری فعال داشتند

«مریم مجتهدزاده» از مادران، خواهران و همسران شهدا به عنوان با ارزش‌ترین ثروت‌های معنوی کشور یاد کرد و گفت: این ثروت ارزشمند و عظیم، به ما قدرت فرهنگی و اقتدار می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸ - 20December 2017

زنان هم در سنگرهای دفاع مقدس حضوری فعال داشتندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، امروز (چهارشنبه) در تجمع بزرگ «لشکریان حضرت زینب (س)» که در سالن «اریکه» شهرستان آمل برگزار شد، به تشکیل لشکر مردمی حضرت زینب (س) در استان مازندران اشاره و از آن به عنوان یک نوآوری یاد کرد و اظهار داشت: این لشکر به عنوان اولین لشکر مردمی توسط شیرزنان انقلابی مازندران در کشور راه اندازی شد.

وی ازمادران و همسران شهدا به عنوان سرمایه‌های نظام یاد کرد که با گذشت، ایثار و تقدیم شهیدان‌شان، یک مدل و الگوی باعزت و افتخار برای مردم دنیا خلق کردند.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این‌که مردان سلحشور ایران اسلامی در برابر دشمن صبورانه و مقاوم ایستاده‌اند و مظهر فداکاری شدند، بیان کرد: زنان نیز در هشت سال دفاع مقدس در سنگرهای مقاومت و شهادت حضور فعالی داشتند.

مجتهدزاده بیان کرد: زنان هچنین در سنگرسازی‌های جدید در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و... رسالت همسران‌شان را ادامه دادند و جای آن‌ها را در میادین مختلف پر کردند.

وی به مسئولیت‌پذیری زنان اشاره کرد و ادامه داد: این اساس مسئولیت و تعهد در دفاع مقدس هم بوده و شاهد ظهور و بروز زنان در ابعاد مختلف دفاع مقدس بودیم.

مجتهدزاده این حرکت و اقدام ارزشمند را با تأسی از حضرت زینب (س) دانست و اظهار کرد: حضرت زینب (س) در آن زمان، با حرکت علی گونه خود، تاریخ را تکان داد.

وی همچنین با بیان این‌که این حرکت و پشتیبانی زنان به تبعیت از زنان تاریخ اسلام حضرت فاطمه (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت زینب (س) است، بر ضرورت انتقال آن به نسل جوان تأکید کرد و آن را راه هویت‌بخشی و غیرت‌دهی به جوانان دانست.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس از مادران، خواهران و همسران شهدا به عنوان با ارزش‌ترین ثروت‌های معنوی کشور یاد کرد و گفت: این ثروت ارزشمند و عظیم به ما قدرت فرهنگی و اقتدار می‌دهد.

وی بیان کرد: کشوری که ذخایر معنوی‌اش خانواده‌های شهدا باشند و دارای اقتدار و قدرت باشد، در مقابل هیچ حادثه‌ای خودش را بر باد نمی‌دهد و در مقابل عربده کشی‌های مستکبرین محکم می‌ایستد.

مجتهدزاده ادامه داد: دشمن در جنگ سخت بر ما پیروز نشد، برای همین تمام برنامه‌ریزی‌هایش را برای جنگ نرم انجام داد.

وی گرامی داشت یاد و خاطره شهدا را تنها باطل‌السحر تمام توطئه‌ها و ترفندهای دشمن دانست و تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا را یک ضرورت عنوان کرد.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، رمز پیروزی مدافعان حرم در سوریه را برگرفته از تجارب به دست آمده فرماندهان ما در دفاع مقدس دانست که رزمندگان مدافع حرم برای مقابله با داعش و استکبار جهانی بهره گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها