فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

رسیدگی به مشکلات نیازمندان کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

سردار «علی آزادی» گفت: به‌ منظور اثر بخش شدن کمک‌های مردم در رفع مشکل نیازمندان و پیشگیری از توسعه پدیده تکدی‌گری در جامعه، بهترین راه هدایت کمک‌های مردمی از کانال نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد است.
کد خبر: ۲۷۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ - 25December 2017

رسیدگی به مشکلات نیازمندان کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال داردبه گزارش دفاع پرس از زنجان، سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی استان زنجان، امروز (شنبه) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان، با بیان این‌که رسیدگی به امور مسلمانان از تأکیدات دین اسلام است، اظهار داشت: همه در قبال مردم مسئول هستیم و باید در رفع مشکلات آن‌ها نقش خود را به‌ درستی ایفا کرده و در حوزه کاری خود پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به این‌که بخش مهمی از رفع مشکلات مردم در حوزه کاری کمیته امداد که نهاد مقدس و زیر نظر ولی فقیه فعالیت می‌کند، تعریف‌ شده است، افزود: خدمت به نیازمندان بسیار افتخارآمیز است، چرا که موجب می‌شود خانواده‌ها از آرامش روحی و روانی برخوردار شده و این آرامش نیز به جامعه تزریق شود.

سردار آزادی با تأکید بر این‌که خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، گفت: همه ما در نظام اسلامی در قبال رسیدگی به نیازمندان جامعه و کاهش فقر مسئولیت داریم.

وی تصریح کرد: به‌ منظور اثر بخش شدن کمک‌های مردم در رفع مشکل نیازمندان و پیشگیری از توسعه پدیده تکدی‌گری در جامعه، بهترین راه هدایت کمک‌های مردمی از کانال نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد است.

«هدایت صفری» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان نیز در این دیدار، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل در حمایت از مددجویان، اظهار داشت: فعالیت کمیته امداد در حوزه فقرزدایی موجب پیشگیری از تولید آسیب و رفع پیامدهای ناشی از فقر در حوزه آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی افزود: رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف در کنار تأمین معیشت، توجه به ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه هدف این نهاد، با ترویج سبک زندگی دینی در بین آن‌ها است.

صفری تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح باورهای دینی مددجویان نیز اقدامات متعددی انجام و تلاش شده که آسیب‌های اجتماعی به فرصت‌های باروری و شکوفایی استعدادها تبدیل شود.

وی با بیان این‌که یکی از موضوعات تأثیرگذار در کاهش آسیب‌های اجتماعی توانمندسازی مددجویان است، اضافه کرد: از اقدامات دیگر کمیته امداد در حوزه فقرزدایی، زمینه‌سازی برای مشارکت اقشار مختلف مردم در فرآیند خدمت‌رسانی به نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین به نقش تأثیرگذار نیروی انتظامی در توسعه کارهای خیرخواهانه اشاره کرد و افزود: با برقراری امنیت در سطح جامعه توسط نیروی انتظامی، کمیته امداد در بستری امن در حوزه توسعه و ترویج کارهای خیرخواهانه و سنت‌های حسنه اسلامی فعالیت کرده و این بستر امن در دستیابی به جامعه‌ای عاری از آسیب محقق شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار