سرلشکر رضایی:

برترین مجموعه اطلاعاتی غرب آسیا متعلق به ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروزه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های امنیتی و دفاعی به وجود آمده است و مجموعه اطلاعاتی ایران، بزرگترین و برترین مجموعه اطلاعاتی در غرب آسیاست.
کد خبر: ۲۷۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ - 26December 2017

برترین مجموعه اطلاعاتی غرب آسیا متعلق به ایران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل یگان حفاظت هواپیمایی سپاه که صبح امروز (سه‌شنبه 5 دی) برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در طول حیات انقلاب اسلامی، تلاش کرده است تا امنیت و اقتدار ما را خدشه‌دار کند.

وی عنوان کرد: دشمن هرگاه ضعفی را در ما مشاهده کند، از همان نقطه به ما حمله می‌کند. زمانی که ضعف نظامی پیدا کردیم، دشمن به ما حمله نظامی کرد و زمانی که ضعف اطلاعاتی داشتیم، اقدام به ناامنی و بمب‌گذاری در کشور کردند و آن وقتی نیز که دیدند در تامین امنیت پروازها مشکل داریم، هواپیماربایی کردند.

سرلشکر رضایی گفت: زمانی که‌ ما در جبهه‌ها حضور داشتیم، دشمن توانست هواپیما‌های ما را بدزد و‌ آن‌ها را به عراق و رژیم صهیونیستی ببرد و پس از دستور امام به سپاه در سال 63 جهت حفاطت سپاه از فرودگاه‌ها و هواپیماها، توانستیم تا سال 67 طی عملیات‌های مختلف از ربایش 8 هواپیما در آسمان و 12 هواپیما بر روی زمین جلوگیری کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: با تشکیل انقلاب اسلامی خوشبختانه توانستیم، خلاهایی را که در حوزه‌های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی داشتیم را پر کنیم و امروزه پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این حوزه‌ها داریم به گونه‌ای که مجموعه اطلاعاتی ایران، بزرگترین و برترین مجموعه اطلاعاتی در غرب آسیاست و اگر اسنادی که در رابطه با داعش وجود دارد، منتشر شود، مردم متوجه خواهند شد که اطلاعات ایران تا عمق داعش نفوذ اطلاعاتی داشته است.

سرلشکر رضایی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی، برخی مطرح می‌کردند که سپاه چرا باید در فرودگاه‌ها بماند که از محضر امام پرسیدیم که آیا در فرودگاه‌ها بمانیم؟ که ایشان از سپاه تشکر کردند و عنوان فرمودند که سپاه باید بماند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز گستره‌ی امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است، گفت: ایران امروز به حمایت از کشورهای مستقل منطقه می‌پردازد و به عامل صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به علل نفوذ داعش در عراق و سوریه عنوان کرد: ضعف امنیتی در این کشورها موجب رشد داعش شد که الحمدالله امروز با مبارزه‌ای که با تروریست‌ها صورت گرفت، امنیت به سوریه و عراق بازگشته است و امیدواریم روزی نیز فلسطین و قدس شریف آزاد شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید از فرصتی که در حوزه‌های دفاعی و امنیتی به وجود آمده است، برای ارتقای معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی و دیگر حوزه‌ها استفاده کنند.

وی با طرح این سوال که با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی چرا تاکنون نتوانسته‌ایم همچون حوزه‌های دفاعی و امنیتی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت‌هایی داشته باشیم، گفت: کسانی که خود متهم به عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف هستند، عنوان می‌کنند که چرا نیروهای نظامی ما باید فراتر از مرزها حضور داشته باشند؟ اینان باید بدانند که باید از فرصت‌های به وجود آمده در حوزه‌های امنیتی و نظامی استفاده کنند و عقب‌ماندگی‌هایشان را جبران کنند به جای اینکه به جوسازی بپردازند.

سرلشکر رضایی تصریح کرد: دشمنان اقتدار و امنیت ما را هدف قرار داده‌اند و ما باید روز به روز به پیشرفت در حوزه‌های دفاعی و امنیتی بپردازیم. دشمن به دنبال مهار توان موشکی کشور ما و اعمال تحریم است و دانسته‌اند که در حوزه دفاعی نمی‌توانند ورود پیدا کنند اما متاسفانه در حوزه اقتصادی توانسته‌اند ما را با مشکلاتی مواجه سازند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها