شاکری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بهینه سازی شهر جایگزین مناسب سازی شده است/ تردد جانبازان در شهر با مشکل رو به روست

عضو شورای شهر تهران گفت: خدمات شهری در حوزه ی رسیدگی به جانبازان مشکلات فراوانی دارد، از جمله گستردگی این مسئله است که تردد جانبازان و معلولان را در از معابر، گذرگاه ها، میادین و مترو را نیز شامل می شود.
کد خبر: ۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ - 30September 2014

بهینه سازی شهر جایگزین مناسب سازی شده است/ تردد جانبازان در شهر با مشکل رو به روست

مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دفاع مقدس، در رابطه با رسیدگی به وضعیت جانبازان در حوزه ی حمل و نقل شهری اذعان داشت: حمل و نقل شهری یک بحث عمومی به نام مناسب سازی است که معابر و اماکن را نیز دربرمی گیرد.

شاکری افزود: در مناسب سازی علاوه بر جانبازان و معلولین، کودکان و کهنسالان نیز لحاظ می گردند و در این خصوص اتفاقاتی هم از جمله در برخی بوستان ها و معابر صورت گرفته که بیش از آن که بتوان نامش را مناسب سازی گذاشت بهسازی اماکن و معابر بوده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از مشکلاتی که  در حوزه ی مناسب سازی شهری به چشم می خورد، حضور پیمانکارانی است که با مقوله ی مناسب سازی که امری فنی است و زیر نظر جانبازان و معلولین باید صورت پذیرد، آگاه نیستند و این مسئله موجب شده تا امروز شاهد مناسب سازی اصولی در حوزه ی فعالیت های شهری نباشیم.

مجتبی شاکری عنوان داشت: با توجه به جلساتی که در حوزه ی مناسب سازی شهر تهران برگزار کرده ایم در دور جدید فعالیت های شورا قرار بر این است که از حضور کارشناسان جانباز در کنار پیمانکارانی که وظیفه ی مناسب سازی را بر عهده دارند استفاده شود.

وی افزود: در رابطه با مترو نیز از شرکت مترو تهران و حومه نیز در صحن شورا دعوت به عمل آمد و به آن ها گفته شد که شرایط جانبازان و معلولین برای استفاده از مترو به هیچ عنوان مناسب نیست. ضمن اینکه نابینایان در سالن های مترو به هیچ گونه راهنمایی نمی شوند و این مسئله می تواند مخاطراتی را همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها