امام خمینی(ره) پیشتاز بیداری اسلامی

سلوک و روش حضرت امام خمینی(ره) یک منشوردینی وسیاسی بوجود آورد که با همه طهارت و پاکی و روشنیش، این امکان را فراهم ساخت تا به راهنمایی فکری برای هر محقق، پژو هشگر و سیاست مداری تبدیل شود.
کد خبر: ۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸ - 03June 2013

امام خمینی(ره) پیشتاز  بیداری اسلامی

خبرگزاری دفاع مقدس: آن بزرگمرد الهی عزت پایمال شده ملت ایران را به آنها بازگرداند ، دست شاهان ستمگر و  دست غارتگران شیطان بزرگ؛ آمریکای جنایتکار را از ایران زمین، کوتاه کرد. امام مسلمانان ایران و جهان را عزت بخشید و ایشان را هوشیار و ادامه دهنده ی راه خود نمود .

وقت آن فرا رسیده است که همه مسلمانان و آزادگان با تمام وجود براین حقیقت اذعان کنند که همه تغییر و تحولاتی که در طول دو دهه اخیر اتفاق افتاده، مدیون امام خمینی(ره) هستند.

- پیروزی مقاومت قهرمان بر دشمن صهیونیستی در جنگ تموز 2006.ی که بیداری اسلامی و انقلابهای مردمی (از آغاز سال2011 تا به امروز)

- ایستادگی بی نظیر و باورنکردنی مبارزان فلسطینی  دررویارویی با ارتش رژیم صهیونیستی درجنگ غزه در دسامبر2008

- سرنگونی رژیم طاغوتی صدام حسین در عراق و توانایی  جنبش انقلابی اسلامی درمجبور کردن نیروهای امریکایی وهمپیمانانشان  به عقب نشینی اواخرسال2011.که علی رغم همه مشکلات وچالشها وبا توجه به اصول دموکراسی وچند حزبی بودن و آزادیهای سیاسی.

- بیداری اسلامی و انقلابهای آزادیبخش مردمی بر علیه رژیم های مستبد و خودکامه در تونس، مصر، لیبی ویمن ...

در کنار نمام این موارد شواهد نشان می دهد که رشد اسلام گرایی و خیزش اسلامی در کشورهای بحرین، عربستان سعودی، اردن ، افغانستان، پاکستان در حال شکل گیری است.

به راه افتادن بیداری اسلامی وجنبش های روبه رشد  در آمریکا واروپا و کانادا و ... تحت عنوان جنبش وال استریت وآشکار شدن پشت صحنه وبه دنبال  سابقه این کشورها در  حاکمیت سرمایه داری در غرب خشم ملتهای مستضعف ومحروم را بیشتر می کند.

به قدرت رسیدن اسلام گراها و حاکمیت ملت ها در کشورهایی که مطرح کردن مبانی اسلام در آنها رویایی دست نیافتنی بود، موازنه قدرت را برهم زده است.

بی نتیجه ماندن حمله نظامی آمریکا و انگلیس به عراق، افغانستان ، پاکستان ، یمن و تلاش واشنگتن برای طرح راهبردهای جدید جهت جبران شکستهای ذلت بار خود و توقف دنیای تک قطبی که بعد از دوران جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نشانه اثرگذاری انقلاب تاریخی امام برای مقابله با استکبار جهانی است.

ایستادگی و پایداری حزب الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله، شاگرد تربیت یافته مکتب امام خمینی و توانایی این حزب در ایجاد رعب و وحشت در بین صهیونیستها و مجبورساختن این رژیم به اعتراف به شکست در برابر مقاومت حزب الله از بارزترین تحولات الهام گرفته از افکار امام (ره) می باشد.

این تغییر و تحولات در منطقه و سراسر جهان  ثمره تاثیرات رهبری امام خمینی(ره) است وواضح و روشن است که این شخصیت مختص یک مرز جغرافیایی مشخصی نیست ومتعلق به همه جهانیان است واین حرکتی که امام آغاز کردند همچنان در حال گسترش  است و این راه توسط جانشین خلف ایشان حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دارد و همه روزه شاهد برکات این حرکت هستیم . چیزی که هیچ کدام از مستکبران و ابرقدرتهای عالم انتظار آن را نداشتند.

برای شادی روحش صلوات می فرستیم...و با آرمانهای رفیعش تجدید پیمان می کنیم

متنی که در بالا ملاحظه شد حاصل تحقیق مرکز پژوهش های عراق درباره روح بیداری اسلامی و تاثیر آرمان ها و افکار امام خمینی (ره) در نحولات چند سال اخیر کشورهای عربی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار