حاج حسین یکتا:

ما اسلام و انقلاب را در بازار جمهوری اسلامی جا گذاشته‌ایم

رئیس قرارگاه خاتم در همایش «نفس عمیق» گفت: ما اسلام و انقلاب را در بازار جمهوری اسلامی جا گذاشته و بسیاری اصول و موازین را نادیده گرفته‌ایم. فعالیت در جبهه نرم بسیار مهمتر از جنگ هشت ساله است.
کد خبر: ۲۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ - 07September 2014

ما اسلام و انقلاب را در بازار جمهوری اسلامی جا گذاشته‌ایم

به گزارش دفاع پرس، حسین یکتا، رئیس قرارگاه خاتم در نخستین همنشینی فعالان صنایع فرهنگی انقلاب اسلامی با عنوان «نفس عمیق» که امروز 15 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی سرچشمه در حال برگزرای است، گفت: روزهای اولی که باشگاه خاتم شکل گرفته بود، فکر نمی کردیم کار فرهنگی کردن تا این اندازه دشوار باشد حالا به عمق مساله و دشواری راه پی برده ایم در جلسه ای که دوم اردیبهشت ماه سال 92 با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد، ایشان خطاب به تولیدکنندگان فرهنگی گفتند «نفستان را نفس عمیق قرار بدهید». آن روز نمی دانستیم موضوع از چه قرار است، حالا متوجه شده ایم کار کردن نفس هایی که با نبض آمیخته شده کار چندان ساده ای نیست.

او با اشاره به اینکه هر چه به قله نزدیک تر می شویم هوا رقیق تر می شود و هر ششی توان تحمل این هوای رقیق را ندارد، گفت: بی گمان ما به جایی می رسیم که فقط بی هواها باقی می مانند کار جبهه فرهنگی انقلاب همین است، هر چه به قله نزدیک تر می شوند، هوا رقیق تر و همراهی دشوارتر می شود.

کاسب قدیم می گفت از من حرکت، از خدا برکت، اما اوضاع ما در جنگ نرم به جایی رسیده که در درجه اول باید برکت را از خدا طلب کنیم تا حرکت ما اثرگذار باشد.

یکتا با اشاره به اینکه در «بزاجا» مشغول فعالیت است، ادامه داد: نیروی زمینی جمهوری اسلامی را نزاجا مینامند، بزاجا بازار جمهوری اسلامی است. افسوس که در این بازار اسلام و انقلاب را با هم جا گذاشته ایم و بسیاری اصول و موازین را نادیده گرفته ایم.

به گفته رئیس باشگاه خاتم، بچه حزباللهیها خیلی خوب دور هم جمع می شوند، اما زود پخش شده و هر کدام به گوشه ای می روند به ویژه اگر پای منفعت طلبی درمیان باشد.

او به صندلیهای خالی همایش اشاره و تصریح کرد: وجود این همه صندلی خالی معنادار است تعداد ما اندک و مسئولیت ما بسیار سنگین و خطیر است، ما چاره ای جز جبهه ای عمل کردن نداریم، همه باید به هم کمک کنیم، چه آن کسی که طراحی می کند، چه آنکه تولیدکننده است، چه آن کسی که مسئولیت پخش را برعهده دارد، بجای آنکه همه عالم را بدهکار خود بدانیم، با یکدیگر عقد اخوت ببندیم، تخصص های مختلف دور هم جمع شویم، کار را جدی بگیریم؛ چراکه این جنگ پیچیده تر از جنگ هشت ساله است، آن جهاد اصغر بود و این جهاد اکبر است.

همچنین در این مراسم از کتاب صنایع فرهنگی نوشته عقیل ملک فر رونمایی شد.

در حاشیه این مراسم، فروشگاه زندگی بهشتی که در آن سفالینه، نوشته افزار و پوشاک ایرانی- اسلامی به فروش می رسد، کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

 

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها