رحیم‌پور ازغدی در جشنواره عمار:

مسخره کردن «شهادت» نشان‌دهنده حقارت سینماگر است/ هنوز سینمای مُنحط داریم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسخره کردن «شهادت» نشان‌دهنده حقارت سینماگر است، گفت: هنوز سینمای مُنحط و غیر دینی در ایران وجود دارد.
کد خبر: ۲۷۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ - 04January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «سینما وهنر» که عصر روز گذشته (چهارشنبه، ۱۳ دی‌ماه) در سینما فلسطین برگزار شد در پاسخ به اینکه آیا سینما منصفانه به موضوعات مختلف جامعه می‌پردازد یا خیر، اظهار داشت: این واقعیت واضح است که بخش اعظم هنر ما در ایران به ویژه سینما، حول و حوش موضوعات خاصی در حال چرخش است که مسئله مردم نیست و مخاطبان خاصی دارد.

وی گفت: در جوامع غرب‌زده شده همه چیز با کپی از الگو‌های غربی پیش می‌رود. و چون نسبت آن کپی با جوامع مجهول است به یک عنصر نامطلوب در فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه هیچ اثر هنری بی قضاوتی وجود ندارد بیان کرد: آن اثر هنری که موضع و پیامی را به مخاطب منتقل نکند به لحاظ زیبایی شناسی اثری نداشته است. امروز سینمای معنوی وجود دارد، اما معنویت آن سکولار است. این سینما، چون نمی‌تواند مفاهیمی مانند اخلاق را خراب کند به خراب کردن مصادیق اخلاق می‌پردازد.

رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: منافع نظام سرمایه‌داری در حوزه هنر و سینما، هنر را از ارزش‌ها تفکیک می‌کند، چون ارزش‌های اخلاق‌مدار دست او را می‌گیرد. بر این اساس ایدئولوژیک‌ترین سینماها، سینما‌های نظام سرمایه‌داری هستند، آن‌ها تماماً در اختیار منافع نظام خودشان هستند.

وی با تاکید بر اینکه محال است انسان و هنرمند متعهد اثر هنری غیر متعهد تولید کند گفت: هنرمندی که حرکت به سمت خداوند متعال را قبول کرده نمی‌تواند هنر و سینمای خود را از حرکت در این سمت و سو قطع کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: سینما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحولات و پیشرفت‌های زیادی داشته، اما هنوز سینما مُنحط و غیر دینی وجود دارد. اغلب مسائل و مشکلات مطرح شده در سینمای ایران توسط کارگردان بدون پاسخ می‌ماند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به تعداد کم فیلم‌های جشنواره فجر در حوزه دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ ۲ وجه قابیلی و هابیلی دارد. ما هیچ گاه جنگ را خوب نمی‌دانیم، اما شرافت‌های بزرگی که توسط مادران و پدران شهدا آفریده شد همه از وجوه خوب دفاع مقدس بوده است. فیلمی که شهادت را مسخره می‌کند حقارت خودش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار