نویسنده کتاب خنده‌های عمل‌ نکرده:

طنز مکتوب دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد

نویسنده کتاب خنده‌های عمل‌ نکرده گفت: شایسته است که کتاب‌هایی که در زمینه طنز و شوخ‌طبعی در دوران دفاع مقدس منتشر شده‌اند مورد توجه و پژوهش بیشتر قرار بگیرند.
کد خبر: ۲۷۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶ - 07January 2018

طنز مکتوب دفاع مقدس موردتوجه قرار گیرد«عبدالرضا قیصری» نویسنده اثر پژوهشی طنز دفاع مقدس با عنوان «خنده‌های عمل‌ نکرده» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در شیراز اظهار داشت: پژوهش دوره کارشناسی ارشد من با عنوان «خنده‌های عمل نشده» که به‌صورت کتاب منتشر شده؛ اولین اثر در نوع خود است که به بررسی طنز و شوخ‌طبعی در خاطرات منتشر شده رزمندگان می‌پردازد.

وی افزود: در این کتاب و در مرحله اول، آثاری بررسی شد که تنها به طنز پرداخته بودند و در مرحله بعد کتاب‌هایی که در کنار مطالب جدی دوران دفاع مقدس، به خاطرات طنز رزمندگان هم می‌پرداخت دیده شد.

قیصری در مورد دلایل خود برای پرداختن به این موضوع گفت: نویسندگان ادبیات دفاع مقدس جلوه‌های مختلف این میراث فرهنگی را به بیان‌ها و در قالب‌های مختلف ادبی ثبت کرده‌اند، ولی آثاری که در آن‌ها به نحو مؤثری از شوخ‌طبعی و طنز برای طرح موضوعات و ثبت حال و هوای این دوران بهره گرفته‌اند مورد بررسی و تحقیق چندانی قرار نگرفته‌اند.

این نویسنده دفاع مقدس ادامه داد: شایسته است که آثار موفق این رشته مورد واکاوی قرار بگیرد و امیدواریم که در این مسیر شاهد کارهای پژوهشی دیگری باشیم.

کتاب «خنده‌های عمل‌ نکرده» با نگاهی به طنز و شوخ‌طبعی در خاطره نوشته‌های دفاع مقدس نخستین پژوهش در این زمینه، با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و همکاری برخی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی به چاپ رسیده است.

در این کتاب 133 صفحه‌ای پژوهش‌گر با ارائه نمونه‌های از خاطرات طنز نویسندگان کشور تلاش کرده که آن را نه‌ تنها برای پژوهشگران، بلکه برای دیگر اقشار جامعه خواندنی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار