همایش مدیران بنیاد حفظ آثار-30/ سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

آمریکا نماد توحش است و حق اتهام زدن به ایران را ندارد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا با سابقه جنایت‌گری و وحشی‌گری حق اتهام‌زنی به ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
کد خبر: ۲۷۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ - 10January 2018

آمریکا با آن سابقه وحشیگری و جنایت حق اتهام زدن به ایران اسلامی را نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا که خود نماد ظلم به مردم است و سابقه وحشی‌گری و جنایت دارد، حق ندارد به ملتی که همه مقامات و مسئولانش از طریق رأی مردم انتخاب می‌شوند و براساس دموکراسی که در جهان نمونه است، اداره می‌شود، اتهام بزند. قطعا این‌گونه موضع‌گیری‌ها از سوی چنین کشوری با آن سابقه وحشی‌گری کاملا مضحک است و همه دنیا این را می‌دانند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: آمریکا هر روز، هر هفته و هر ماه جان افرادی را بدون گناه و بدون اینکه نیتی برای تعرض به پلیس یا اماکن عمومی داشته باشند، می‌گیرد.

سرلشکر باقری با اشاره به فتنه اخیر گفت: جا دارد از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، دستگاه‌های امنیتی، وزارت اطلاعات و وزارت کشور قدردانی کنم. در حوادث هفته گذشته حتی یک مورد سراغ نداشتیم که از نیروهای انتظامی، سپاه یا بسیج با اسلحه به خیابان آمده باشند؛ چراکه طبق دستورالعمل‌های ستاد کل نیروهای مسلح، این موضوع ممنوع است و هیچ‌کس با اسلحه به خیابان نمی‌آید.

وی افزود: ما حداکثر تحمل را در اتفاقات اخیر علیه اغتشاشگران داشتیم و سعی شد تا با صحبت کردن و نصیحت کردن جنبه‌های خطرناک تعرض کنترل و پیشگیری شود. همچنین موارد کشته‌هایی که اتفاق افتاده عمدتا مشکوک است؛ چراکه تیراندازی‌های صورت گرفته از پشت سر و یا مناطق نامشخص اجرا شده که در دست بررسی است و در این رابطه موردی نداریم مگر اینکه به یک پادگان نظامی حمله‌ای صورت گرفته باشد که در همه دنیا مجموعه‌های نظامی در این مواقع موظف به دفاع از خودشان هستند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: اینکه در کنگره آمریکا و یا مجموعه‌های مرتبط با دولت جنایت‌کار آمریکا قواعد و قوانینی علیه ملت ایران تصویب شود، موضوعی است که ما به آن عادت داریم، ملت ایران، با استقلال و سربلندی راه و اهداف خود را دنبال می‌کند.

وی افزود: موازین حقوق بشری که در کشور ما براساس شرع مقدس اسلام و قانون اساسی مترقی اجرا می‌شود، و دائما تحت نظارت و کنترل است، از همه کشورهای غربی پیشرفته‌تر است و این موضوع کاملا قابل بحث و اثبات می‌باشد، منتهی فضاسازی و عملیات روانی دشمن همواره علیه ملت ایران صورت گرفته و ما به آن عادت داریم و از آن نمی‌هراسیم و ملت ما با این موضوع کاملا آشنا هستند و راهپیمایی‌های خودجوشی که در نقاط مختلف کشور ما صورت گرفت نشان می‌دهد که ملت ما از ترفند‌های دشمن آگاه هستند و در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیارانه اقدام می‌کنند.

سرلشکر باقری در ادامه با قدردانی از زحمات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بویژه در بخش مجموعه‌های استانی، اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کار ارزشمندی را در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: واقعیت اینست که ملت‌ها برای ساخت نسل‌های آینده خود همواره رویدادهای مهم تاریخی‌شان را حفظ کرده و توسعه می‌دهند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دنیا یادگار و خاطره‌ای به قداست و اهمیت دفاع مقدس ما وجود ندارد، گفت: ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی بلافاصله با دستان خالی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح بعثی که مورد حمایت 35 کشور دنیا بود، جنگیده و از این نبرد سربلند بیرون آمده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: زنده نگهداشتن یاد این خاطره و توسعه مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس، نقش بی‌بدیلی در احیای روحیه انقلابی و تداوم آن برای نسل فعلی و آتی خواهد داشت. ما حتما باید برای دهه‌ها و قرن‌های آینده افتخار بزرگ ملت ایران در دفاع مقدس را حفظ کرده و توسعه دهیم و با استفاده از ابزارها و امکانات هنری به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه دیگران از تجاوزشان به کشورهای دیگر به عنوان یک افتخار یاد کرده و آنرا به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند، افزود: افتخار بزرگ ملت ایران امروز به اینست که بعد از تمام خفت‌هایی که در قرون گذشته به سر ملت ما آمد، در دوران دفاع مقدس بخش‌های بزرگی از سرزمین‌های ایران اسلامی آزاد شد و این ملت با دست خالی و با رهبری حضرت امام(ره) و برکت خون شهیدان و همه اقشاری که در دفاع از کشور حضور پیدا کردند توانست متجاوز را بیرون کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار