الهام حمیدی:

سریال‌های مذهبی مرا در کشورهای عربی معروف کرد

«الهام حمیدی» با اشاره به این نکته که پخش آثار مذهبی باعث دیده شدن او در کشورها عربی شده است، گفت: این سریال‌ها در زمان پخش‌شان در کشورهای عربی با استقبال کم نظیری از جانب مخاطبان مواجه شد.
کد خبر: ۲۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵ - 08September 2014

سریال‌های مذهبی مرا در کشورهای عربی معروف کرد

به گزارش دفاع پرس، «الهام حمیدی» در گفتوگویی درباره حضورش در آثار تاریخی گفت: هر بازیگری  ایده آلی را نسبت به نقشی دارد، ایده آل من هم ایفای نقشهای متفاوت است. و از آنجایی که فیلمنامههای ما جای کار چندانی ندارد به همین خاطر نقشهای تاریخی این امکان را در اختیارم قرار میدهد تا بتوانم فضای جدید و البته متفاوتی را تجربه کنم.

وی ادامه داد: تجربه کار تاریخی، شیرینی و جذابیتهای زیادی را برای من دارد شاید بخشی از این موضوع به این خاطر باشد که این جنس زندگی، از خود واقعیام کاملا به دور است و من را وارد فضایی کاملا متفاوت میکند.

این بازیگر اضافه کرد: البته فکر میکنم این ویژگی برای هر بازیگری جذاب است. برای خود من چهرهپردازیها، نوع پوشش و لباس، گویش و نقشهای متفاوت در سریالهایی مانند «شهریار» ، «حضرت یوسف(ع)»، «ملک سلیمان» و «مختار نامه» حس کم نظیری را برای من به دنبال داشت و باعث میشد از منظر جدید و متفاوتی بازیگری را تجربه کنم.

حمیدی با اشاره به این نکته که پخش آثار مذهبی باعث دیده شدن او در کشورها عربی شده است اظهار داشت: این سریالها در زمان پخششان در کشورهای عربی با استقبال کم نظیری از جانب مخاطبان مواجه شد. در سفرهایی که به این کشورها دارم همواره مورد توجه این دوستان قرار میگیرم و همین موضوع باعث میشود که به اهمیت اثر گذاری این سریالها پی ببرم.

او ادامه داد: در این مورد میتوانم به برنامه «به رنگ آفتاب» و نگاه ارزشیاش به آثار تاریخی و مذهبی اشاره کنم. نگاه این برنامه در نوع خودش بسیار ارزشمند است چرا که باعث می شود سریالهای مذهبی به نوعی دوباره در ذهن مردم بازآفرینی شوند و مخاطبان از منظر جدیدی با این سریالها آشنا شوند ضمن اینکه شنیدن نکات و خاطراتی از زبان عوامل و بازیگران این آثار قطعا برای مخاطبان جذاب است.

بازیگر «مختارنامه» در پایان، نقش کارگردان را در آثار تاریخی بسیار مهم توصیف کرد و اشاره داشت: در یک کار تاریخی بیش از هر چیزی نقش کارگردان مهم است چرا که کارگردان است که با نگاه و  سوادش بازیگرانش را جلوی دوربین هدایت میکند و بین قصه و بازیهای آن بالانس ایجاد کند. بهترین کارگردانی که در طول این سالها با  او در زمینه آثار تاریخی کار کردم؛ داوود میرباقری بود. او اشراف زیادی به حوزه کارهای تاریخی دارد و این فضا را کاملا میشناسد به همین خاطر «مختارنامه» برای من یک کلاس آموزشی به شمار میرفت.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار