با شهدای عملیات «کربلای ۵» (۲)؛

شهید اتحادی: از روحانیت حمایت کنید و از درافتادن با جنایت‌کاران غربی نهراسید

شهید «رضا اتحادی» در قسمتی از وصیت‌نامه خود نوشته است: از روحانیت مبارز که آیینه‌ تمام نمای ولایت است، از دل و جان حمایت کنید و از درافتادن با جنایت‌کاران غربی و زورگویان نهراسید، چرا که امام زمان (عج) و ملائکه پشتیبان شمایند.
کد خبر: ۲۷۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ - 16January 2018

امروز توطئه‌گران از چپ و راست، در کمین‌اند که این نهضت مقدس را به انحراف بکشندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «رضا اتحادی» فرزند «قنبر»، پنجم شهریورماه سال ۱۳۴۱ در یکی از روستا‌های شهرستان «بم» به‌دنیا آمد.

«رضا» دانش آموز ممتازی بود و به سؤالات سخت پاسخ می‌داد و به‌عنوان دانش آموز نمونه عکسش بر صفحه روزنامه‌ها بود. پس ازپایان تحصیلات ابتدایی، درسال ۱۳۵۵ دوره راهنمایی را به پایان رساند و دوره دبیرستان را در رشته «ریاضی و فیزیک»، در سال ۱۳۵۸ با معدل ۱۷ به پایان رساند.

از همان شروع انقلاب، در همه تظاهرات‌ها و تجمع‌ها مساجد شرکت می‌کرد و با سخنرانی و توزیع اعلامیه و نوشتن مقاله در روزنامه و خبرنامه‌ها، مخالفت خود را با رژِیم شاهنشاهی ابراز می‌داشت. رضا در سال ۱۳۶۰ وارد سپاه شد و در چندین عملیات شرکت کرد. سرپرستی واحد پرسنلی بهداری در لشکر ثارالله را عهده‌دار بود.

وی در مهرماه سال ۱۳۶۴ در مشهد موفق به اخذ مدرک تحصیلی مهندسی راه و ساختمان شد و درسال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پدر شهید «رضا اتحادی»:

رضا به حلال و حرام اهمیت زیادی می‌داد و می‌گفت: «بابا! می‌دانم از مردم امانت زیادی در دست شما است، نکند خدای ناکرده شیطان شما را فریب دهد. من و بچه‌ها راضی هستیم از گرسنگی بمیریم، ولی ازمال مردم سیر نشویم». در پرداخت خمس و زکات، خیلی حساس بود.

علاقه شدیدی به مطالعه‌ کتاب‌های حضرت امام پیدا کرده بود و همیشه آرزوی زیارت کربلا را داشت. چندین جایزه به خاطر شرکت در فعالیت‌های ورزشی دریافت کرده بود، به‌خصوص در رشته والیبال و دومیدانی حرفه‌ای کار می‌کرد.

خواهر شهید «رضا اتحادی»:

تابع و مطیع فرمانده خود بود و می‌گفت: دستورات مافوق برای من حکم دستور حضرت امام است. فرمانده لشکر در حکم فرماندهی قرار دارد که ایشان را ولایت تعیین کرده است و ما باید اطاعت کنیم.

یکی از ابتکارات وی در جبهه این بود که با خورجین برانکاردی درست کرده بود که می‌شد دو مجروح را حمل کرد. کار دیگر که کرد، تهیه‌ جزوه‌ آموزشی برای رانندگان آمبولانس بود که آن‌ها را با اصول حمل مجروح آشنا می‌کرد.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید «رضا اتحادی»:

عزیزان! بدانید که امروز در برهه‌ای حساس از تاریخ قرار دارید. طوری عمل کنید که مورد لعن و نفرین آیندگان قرار نگیرید. امروز توطئه‌گران از چپ و راست در کمین‌اند که این نهضت مقدس را به انحراف بکشند.

 توصیه‌هایی برای شما خواهران و برادران:

1- امام را تنها نگذارید و خود را وقف اهداف عالیه‌ ولایت کنید.

2- از روحانیت مبارز که آیینه‌ تمام نمای ولایت است، از دل و جان حمایت کنید.

3- از درافتادن با جنایت‌کاران غربی و زورگویان نهراسید، چرا که امام زمان (عج) و ملائکه پشتیبان شمایند.

و شما ای پدر و مادر مهربان! بدانید که شما در این جریان چیزی از دست نداده‌اید. امانتی را که پروردگار به شما داده بود، پس گرفت و خوشحالم که آن را به صاحب اصلی‌اش باز گرداندید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها