تحولات میدانی سوریه؛

تداوم عملیات ارتش سوریه در ادلب، حماه و حلب/ نیروهای مقاومت کنترل روستای «التفاحه» را به دست گرفتند

ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت از محور‌های سه استان ادلب، حماه و حلب در حال پیشبرد عملیات، برای رسیدن به فرودگاه نظامی ابوالظهور هستند.
کد خبر: ۲۷۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ - 16January 2018

تداوم عملیات ارتش سوریه در ادلب، حماه و حلب/ نیروهای مقاومت کنترل روستای «التفاحه» را به دست گرفتندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، آماده‌باش «جبهه النصره» و عناصر همپیمان آن در شمال غرب سوریه مانع از پیشروی راهبردی ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت در ریف‌های سه استان ادلب، حماه و حلب نشده است.

یک منبع خبری به روزنامه «الوطن» سوریه گفت: نیرو‌های مقاومت از شهرک «تل الضمان» واقع در ریف جنوبی حلب، محور عملیاتی جدیدی به سمت فرودگاه نظامی «أبو الظهور» آغاز کرده‌اند.

ارتش سوریه دو روز پس از آزادسازی تل الضمان و تأمین امنیت روستا‌هایی که در شرق جاده منتهی به «خناصر» واقع شده، عملیاتی به سمت ارتفاعات راهبردی «تل الشهید» آغاز کرده است.

تل الشهید با فرودگاه ابوالظهور 12 کیلومتر فاصله دارد.

ارتش سوریه به پیشروی خود از سمت این ارتفاعات ادامه داد و شامگاه گذشته موفق شد کنترل بخش شرقی و جنوبی شهرک «العوینات» را به دست گیرد.

به گفته این منبع، ارتش سوریه از سمت شمال به عملیات خود به سوی ابوالظهور ادامه خواهد داد و در صورت تحقق پیشروی، این فرودگاه از سمت شمال و جنوب غرب محاصره خواهد شد.

نیرو‌های مقاومت در ریف شمال شرقی استان حماه هم موفق شدند کنترل روستای «التفاحه» و ارتفاعات مشرف بر روستا‌های «السکری، أبو کهف و عنیق باجرة» را به دست گیرند.

ارتش سوریه به همراه نیرو‌های همپیمان خود توانست در درگیری با عناصر باقی‌مانده داعش روستای «حجلیه» و ارتفاعات «مشرفه» را در همین محور آزاد کند. عناصر داعش هنوز در برخی از روستا‌های شرق حماه دیده می‌شوند.

در جنوب شرق ادلب نیز ارتش سوریه حملات گسترده عناصر جبهه النصره و «الحزب الترکستانی» به مواضع خود در محور‌های «المشیرفة و عطشان» را دفع کرد.

در جریان این درگیری‌ها که دامنه آن به روستا‌های «الزفر الصغیر و الزفر الکبیر» نیز رسید، ده‌ها تروریست از جمله 28 عنصر تحریر الشام کشته شدند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار