تکاوران نیروی دریایی ارتش امشب به تهران باز می‌گردند

تکاوران نیروی دریایی ارتش که برای نجات ملوانان کشتی سانچی به چین اعزام شده بودند، روز گذشته موفق شدند به شانگهای بازگردند و امشب به تهران می‌آیند.
کد خبر: ۲۷۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 18January 2018

تکاوران نیروی دریایی ارتش امشب به تهران بازمی‌گردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، تکاوران نیروی دریایی ارتش پس از حدود 36 ساعت تاخیر، عصر روز گذشته به شانگهای رسیدند.

این تیم 12 نفره که عصر شنبه به فرماندهی امیر «سید مرتضی درخوران» با بدرقه «علی ربیعی» رئیس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت سانچی و برای عملیات ورود به نفتکش برای اطلاع از وضع مفقودشدگان به محل حادثه اعزام شدند، به علت نامساعد بودن شرایط و اوضاع از جمله وجود آتش بسیار بر روی نفتکش، انفجار‌های پی در پی، درجه حرارت حدود 800 درجه سانتیگراد بر روی عرشه نفتکش و متصاعد شدن گازهای سمی کشنده، موفق به انجام عملیات نشدند.

تیم تکاوران ارتش، با وجود این شرایط، همچنان در محل حادثه حضور داشت تا در صورت مساعد شدن شرایط و اوضاع، عملیات ورود را انجام دهد اما از صبح روز یک شنبه انفجارهای پی در پی این امکان را به تیم امداد و نجات ارتش نداد و به تدریج به علت این انفجارها و فوران آتش، نفت کش سانچی در عمق دریا فرو رفت و ساعت حدود 18 یکشنبه به وقت محلی، سانچی در دریا غرق شد.

تیم تکاوران ارتش صبح روز دوشنبه به سمت شانگهای بازگشت اما در میانه راه به علت اوضاع بد جوی و مه آلود بودن هوا و شعاع کم دید، نتوانستند مسیر خود را ادامه دهند و عصر روز گذشته به شانگهای رسید.

تکاوران نیروی دریایی ارتش قرار است امشب شانگهای را به مقصد تهران ترک کنند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار