اعلام برنامه‌های بخش «تمرین ـ اجرای» سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر

بخش «تمرین-اجرا» به مدیریت اصغر دشتی و با هدف توجه و تأکید بر اهمیت «تمرین» و «پژوهش»های اجرایی، با حضور ۱۰ گروه جوان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 18January 2018

اعلام برنامه بخش «تمرین ـ اجرای» سی و ششمین جشنواره تئاتر فجربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در اقدامی تازه بخش جدیدی را به این جشنواره، با عنوان «تمرین-اجرا» (Try Out) افزوده است که در تئاتر جهان و بسیاری از جشنواره‌های دنیا رایج است؛ این بخش، به مدیریت «اصغر دشتی» با هدف توجه و تأکید بر اهمیت «تمرین» و «پژوهش»های اجرایی، با حضور ۱۰ گروه جوان برگزار می‌شود.

این گروه‌ها با حمایت دبیرخانه جشنواره در برنامه این دوره قرار گرفته‌اند تا افزون بر تمرین اجرا، به تشریح فرآیند تمرینات، ایده‌های اجرایی، رویکردهای نمایشی و وجوه پژوهشی و تئوریک خود بپردازند و بر اساس شعار جشنواره، «جشن گفتگوی تئاتر» با تماشاگران به گفت‌وگو بنشینند تا در روند این گفتمان به صورت‌بندی تمرینات یا اجراهای بعدی برسند. به دلیل تکمیل ظرفیت سالن‌های دولتی اختصاص یافته به جشنواره، با کارهای بخش مرور، مهمان، بین‌الملل، برگزیدگان استانی و دانشجویی، اجراهای این بخش جدید جشنواره در سالن آفتاب به صحنه می‌روند. پروژه‌های بخش Try out به شرح زیر هستند:

«شهر-بازی» کاری از «بامداد افشار» با تلفیقی از پرفورمنس، ویدئو و موسیقی روز جشنواره، 28 دی‌ماه، در دو سانس 18 و 20:30 به مدت 70 دقیقه اجرا می‌شود.

تمرین-اجرای «تو مشغول مردنت بودی» نوشته «کامران شهلایی» و کارگردانی «مژگان خالقی» از اصفهان، روز 30 دی‌ماه، در دو سانس 18 و 20:30 به مدت 60 دقیقه اجرا خواهد داشت.

«اسپینوزا، دیگران، و ما»، نوشته و کارگردانی «محمدرضا علی‌اکبری»، 1 بهمن‌ماه در دو سانس 11 و 15 به مدت 70 دقیقه اجرا می‌شود.

«باک»، به کارگردانی «علی مسعودی» 2 بهمن‌ماه در دو سانس 11 و 15 به مدت 120 دقیقه روی صحنه می‌رود.

«توضیح صحنه»، به کارگردانی «کیوان سررشته» 3 بهمن‌ماه، ساعت 11 و 15 به مدت 50 دقیقه اجرا می‌شود.

«اینجا و اکنون» به نویسندگی و کارگردانی «احسان شایانفر» در 4 بهمن‌ماه ساعت 11 و 15 روی صحنه می‌رود..

«بهارشکنی» نوشته «محمدحسین معارف»  و کارگردانی «فریبرز کریمی» در 5 بهمن‌ماه در دو سانس 11 و 15 به صحنه می‌رود.

«همان باش؛ که نیستی» کاری از «سامان ارسطو» روز 6 بهمن‌ماه در دو اجرای 11 و 15 به مدت 50 دقیقه روی صحنه می‌رود.

«رقص ابرهای نقطه‌ای» محصول مشترک ایران و هلند است. 7 بهمن‌ماه در دو سانس 11 و 15 به مدت 40 دقیقه اجرا و تمرین خواهد شد.

«جادویت میکنم»، تولید مشترک ایران و بلژیک به کارگردانی «احسان همت» در آخرین روز جشنواره، 8 بهمن‌ماه در دو سانس 11 و 15 با اجرایی 40 دقیقه‌ای روی صحنه می‌رود.

علاقمندان به شرکت در این تمرین-اجراها می‌توانند از طریق سایت ایران نمایش اقدام به خرید بلیت کنند.

بلیت‌های این بخش نیم‌بها و به قیمت 15000 تومان ارائه شده‌اند و دانشجویانی که کد تخفیف جشنواره را دریافت کرده‌اند، برای تماشای این اجراها، مجددا نیم‌بهای این قیمت را پرداخت می‌کنند.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به دبیری «فرهاد مهندس‌پور» از 28 دی تا 9 بهمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار