جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

ارسال تسلیحات جنگی توسط آمریکا به شمال‌غرب سوریه/ آمریکا جزئی از مشکل در منطقه است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به نقش آمریکا در درگیری‌های شمال‌غرب سوریه گفت: آمریکا تسلیحات جنگی به «عفرین» سوریه ارسال کرده و به دنبال ایجاد توطئه جدیدی در منطقه است.
کد خبر: ۲۷۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ - 20January 2018

ارسال هزاران اسلحه توسط آمریکا به شمال‌غرب سوریه/ آمریکا جزئی از مشکل در منطقه است«محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص اظهارات اخیر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: این خانم تاکنون اظهاراتی داشته است که خوب است به صحبت‌های ترامپ در روزهای تبلیغات انتخاباتی کشورشان مراجعه کند.

وی افزود: ترامپ در آنجا اذعان کرد که آمریکا داعش را ایجاد کرده است. وی همچنین اعتراف کرد که روسیه و ایران صادقانه در برابر داعش ایستاده‌اند. در کتابی نیز که توسط خانم هیلاری کلینتون منتشر شده، به این موضوع اذعان شده است. جو بایدن نیز مطرح کرد باید کشورهای عراق و سوریه تجزیه شود.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: تنها کشوری که به درخواست قانونی کشورهای عراق و سوریه به مبارزه با تروریسم پرداخت، ایران بود و در این راه شهید نیز تقدیم کرد. ایران در حال حاضر جزئی از راه حل در منطقه و آمریکا جزئی از مشکل در منطقه است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: وقتی که کشورهای عضو 5+1 ماه‌ها تلاش می‌کنند و توافق برجام را به تصویب می‌رسانند و به تایید شورای امنیت نیز می‌رسد، دیگر نباید کسی آن را از نظر قوانین بین‌المللی نقض کند، در صورتی که آمریکا این توافق را نقض کرده و سعی می‌کند شکل صوری آن را حفظ کند.

وی ادامه داد: ما اعلام کرده بودیم که تنها در رابطه با حوزه هسته‌ای مذاکره خواهیم کرد اما ترامپ روش تشر و ارعاب را در پیش گرفت و تصورش این بود که با این روش می‌تواند موجب عقب‌نشینی ایران شود اما ایران کشوری نیست که با تشر عقب‌نشینی کند و امروز آمریکا تلاش دارد شکل برجام را حفظ کند تا محکومیتی در دنیا برایش به دنبال نداشته باشد و بار آن را به دوش ایران بیاندازد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص درگیری‌های اخیر در شمال‌غرب سوریه و نقش آمریکا در این درگیری‌ها گفت: قدر مسلم این قضیه مساله جدیدی در منطقه است که از سوی آمریکایی‌های طراحی شده است و ایران و ترکیه نگرانی خود را در این رابطه ابراز کرده‌اند. در جلسه‌ای‌ که رییس مجلس کشورمان با رییس مجلس ترکیه داشت، در رابطه با این خطر جدید در منطقه صحبت شد.

وی افزود: آمریکا هزاران اسلحه وارد شمال‌غرب سوریه کرده است. همچنین تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرد که ما در سوریه می‌مانیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار