علیرضا قزوه:

ضرورت روایت زندگی «حسن باقری» در کتاب‌‌‌‌‌های درسی و تلویزیون/ افتخارم چاپ شعر در نشریه بسیج و سپاه است

شاعر برجسته کشورمان با بیان اینکه حرکت شهید باقری در سپاه یک حرکت بزرگ بود، گفت: روایت زندگی شهید باقری باید در کتاب‌های درسی و تلویزیون عرضه شود.
کد خبر: ۲۷۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ - 20January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم شب شعر گرامیداشت شهید «حسن باقری» نابغه دفاع، عصر امروز (شنبه، ۳۰ دی ماه) با حضور سردار «علی فروتن» رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، مرتضی امیری‌ اسفندقه و جمعی از اعضای انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان تهران و جمعی از شاعران در حوزه هنری برگزار شد.

«علیرضا قزوه» شاعر برجسته کشورمان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه افتخار می‌کنم اولین شعرم را در مجله بسیج و سپاه منتشر کرده‌ام، اظهار داشت: اولین جایی که پس از دریافت دیپلم در آن مشغول به کار شدم، مجله «امید انقلاب» بود. فکر می‌‌کنم اگر در عرصه ادبیات پیشرفتی داشته‌ام، بخاطر حضور در این نشریه بود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه امروز جامعه دارد به برکت وجود بسیج و سپاه است، گفت: افتخارآمیزی امروز ما بخاطر همین بچه‌ها و امثال شهید حسین باقری و همت هاست. امروز نیز در عرصه‌های مختلف مانند این شهیدان را کم نداریم؛ در عرصه شعر نیز وجود دارند. مثلا سلمان هراتی نابغه ادبی ما بود که در همین دوران می‌زیست.

این شاعر کشورمان عنوان کرد: در دوران جوانی ظرفیت‌هایی در انسان وجود دارد که موجب اتفاقات خوبی می‌شود. بسیاری از آثار برجسته ادب فارسی در دوران جوانی شاعران خلق شده است. این سن امروز در جامعه مورد غفلت قرار گرفته در حالی که حضرت امام خمینی (ره) می‌توانست جنگ را با سرهنگ‌های بازنشسته پیش ببرد اما ایشان از فرماندهان جوان و 20 ساله بهره گرفت.

قزوه حرکت شهید باقری در سپاه را یک حرکت بزرگ دانست و ادامه داد: روایت زندگی شهید باقری باید در کتاب‌های درسی و تلویزیون ورود پیدا کند. اگر فرهنگ سپاه و بسیج نباشد زمین خواهیم خورد. بخصوص در وضعیت امروز که در پیچی تاریخی هستیم. سیاست و فرهنگ در این دوران باید مداوم اوضاع را رصد کنند، این رصد نیز باید با عنایت به شهدا باشد.

وی با طرح این سوال که در وضعیتی که مردم وضعیت اقتصادی خوبی قرار ندارند آیا خانه‌های 50 میلیاردی برخی مسئولین صحت دارد یا خیر گفت: حسن باقری در روزهای آخر حیات چگونه زندگی می‌کرد. باقری امروز بزرگ است یا کسانی که خانه‌های میلیاردی دارند؟ بسیج باید درباره این مسائل پرسشگر باشد و دامن خود را از این اشخاص پاکند هر چند که همیشه پاک بوده است و این پاکی را به رخ بکشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها