وصیت‌نامه شهید حسین یونسی بیدگلی/‌ ای جوانان مبادا در غفلت باشید و بمیرید

شهید یونسی بیدگلی در وصیت‌نامه خود آورده است: «ای جوانان در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) از هیچکس نهراسید و نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که امام حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد.‌ ای جوانان مبادا در غفلت باشید و بمیرید.»
کد خبر: ۲۷۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ - 21January 2018

وصیت‌نامه شهید حسین یونسی بیدگلی/‌ ای جوانان مبادا در غفلت باشید و بمیریدبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «حسین یونسی بیدگلی» ۱۴ مهر ۱۳۴۱ چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۱۸ شهریور ۱۳۶۴ در منطقه حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون   آل عمران – آیه ۱۶۹

هرگز کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند را مرده مپندارید، بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان و با سلام و درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی.

بارالها! سپاس و درود بی‌کران بر تو که به من توفیق جهاد و شهادت در راه خودت را فرمودی تا بتوانم در این جهاد مقدس شرکت جویم و وقتی شکر این نعمت بزرگی را می‌توانم انجام دهم که جان ناقابل خود را در این راه فدا کنم و در این راه هم، چون یاران امام حسین (ع) بجنگم و به ندای امام برحقمان که همان ندای امام حسین (ع) در روز عاشورا است جواب داده و در این راه مقدس تا پای جان ایستاده و بجنگم.

از امت حزب‌الله و همیشه در صحنه می‌خواهم که پشتیبان اسلام عزیز و انقلاب باشند و همیشه گوش به فرمان امام بزرگوار باشند و نگذارند که صحنه خالی شود که پشت کردن به انقلاب پشت کردن به اسلام است و ذلت و خواری دربر دارد و از شما می‌خواهم که پشتیبان روحانیت باشید و از اسلام دفاع کنید، جنگ را سرلوحه کار خود قرار دهید و جوانان برومند انقلاب در جهاد مقدس شرکت کنند و آن‌هایی که می‌توانند در این راه دریغ نکنند که عزت و شرف ما در همین جنگ و مبارزه است.

از شما می‌خواهم در جلسات مذهبی شرکت کنید و دعا‌ها را از یاد نبرید که پیروزی اسلام مرهون دعای خالصانه شما است. در نماز‌های جمعه که شکوه و عظمت اسلام است شرکت کنید. دعا به امام تبلور عینیت اسلام است از یاد نبرید که او بود ما را از فساد‌ها و تباهی نجات داده و به راه هدایت و رستگاری رهنمود نمود.‌ ای جوانان در انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) از هیچکس نهراسید و نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که امام حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد.‌ ای جوانان مبادا در غفلت باشید و بمیرید.‌ ای جوانان مبارز مبادا از رفتن به جبهه خودداری کنید و به جبهه پشت کنید که این برخلاف اسلام و قرآن می‌باشد و اگر این کار را بکنید فردای قیامت در نزد خدا و چهارده معصوم (ع) جوابگو خواهید بود.

بنده یکی از سربازان اسلام و به عنوان پند و اندرز به پدران و مادران جوانان برومند می‌دهم که شما از رفتن فرزندانتان به جبهه حق علیه باطل خودداری نکنید و همان طور که امام عزیزمان فرموده رفتن به جبهه یک واجب کفایی است.

خدایا! من چیزی را که در دنیا از همه چیز‌ها عزیزتر و بهتر می‌دانم جان دادن در راه خودت است و از تو می‌خواهم که شهادت را نصیبم گردانی، این شهادت در راه تو یکی از سعادت‌های دنیوی و اخروی می‌باشد و دیگر چیزی که از تو می‌خواهم این است که مرا با سایر شهدای کربلا محشور گردانی. راستی هرکس که به جبهه می‌رود اول باید در جهاد اکبر که همان مبارزه با نفس خود می‌باشد شرکت کند اگر در این مرحله قبول شد می‌تواند در جهاد اصغر که همان مبارزه با کفار است شرکت کند تا انسان نفس خود را سالم نگرداند نمی‌تواند در هیچ کاری شرکت کند.

مادرم! می‌دانم که برای من زحمت‌ها کشیده‌ای تا مرا به این سن و سال رساندی، اما این را هم به شما بگویم نه بلکه شما به تمام مردم می‌گویم اگر شما فرزندانتان را در راه خدا می‌دهید این یک امانت است پیش شما، چند سالی است این امانت می‌ماند و بعد می‌رود، اما من نتوانستم جبران زحمت‌های تو را بکنم. مادر جان! تو باید زینب گونه باشی که چه مصیبت‌هایی بر سرش آمد، دلم می‌خواهد که در تشییع جنازه‌ام گریه و شیون نکنیم اگر خواستی گریه کنی در پنهان گریه کن، چون اگر دشمن گریه تو را ببیند خوشحال می‌شود.

در پایان از خواهران و برادران، دوستان و آشنایان! می‌خواهم اگر بدی از من دیده‌اید مرا ببخشید.

امت شهیدپرور از این جنگ دلسرد نشوید و سنگر‌ها را خالی نکنید، مساجد و نماز جمعه‌ها را ترک نکنید و وحدت خود را در همه جا حفظ کنید.

در ضمن اینجانب ۷۰ روز، روزه قضا دارم که در طی ۲ سال سربازی قضا شده است ان‌شاءالله که برایم بگیرید. حدود یک ماه هم نماز قضا دارم. مرا در گلزار شهدای آران کنار قبر شهید اصغر احمدی دفن کنید.

خدایا، خدایا! تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حسین یونسی بیدگلی

امضا: ۱۳۶۴/۵/۱»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها