سردار یزدی در نشست خبری:

یادواره شهید «حسن باقری» 4 بهمن برگزار می‌شود

فرمانده سپاه تهران بزرگ از برگزاری یادواره سردار شهید «حسن باقری» از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس در تالار وزارت کشور خبر داد و گفت: در این همایش از تندیس و تمبر شهید نیز رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ - 21January 2018

یادواره شهید «حسن باقری» 4 بهمن برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه تهران بزرگ در نشست خبری که با موضوع گرامیداشت سردار شهید «حسن باقری» برگزار شد، اظهار داشت: یادواره سردار شهید باقری روز چهارشنبه (4 بهمن) بعد از نماز مغرب و عشا در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد و در این مراسم، سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس سخنرانی می‌کند.

وی افزود: در این همایش از تمبر و تندیس شهید باقری نیز رونمایی خواهد شد که تندیس شهید در بزرگراه شهید باقری تهران، نصب خواهد شد.

سردار یزدی خاطرنشان کرد: شهید باقری از اسوه‌ها و نابغه‌های دوران دفاع مقدس بود، و مقام معظم رهبری در خصوص ایشان فرمودند که شهید باقری در دوران جنگ توانست اقداماتی انجام بدهد که پیروزی ایران را نزدیک‌تر کند. شهید حسن باقری از یک سرباز صفر با حدود 24 سال سن، ظرف مدت 2 سال به نابغه دفاع مقدس تبدیل شد و این از معجزات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: شهید باقری طراح عملیات‌های بزرگ دفاع مقدس بود و او از معنویت و توکل به خدا در طرح‌ریزی عملیات‌ها بهره می‌برد. این فرمانده دوران دفاع مقدس، متفکر جنگ بود، دشمن شناسی و الگوی تفکری وی علاوه بر اینکه باقری را در میان فرمانده‌ها شاخص کرده بود، وی را در کادرسازی و شناسایی نیروهایی که می‌توانستند موفق باشند، الگو کرده بود. شهید حسن باقری، دانشجوی حقوق بود اما در دفاع مقدس یک فرمانده تمام عیار بود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: شهید باقری یکی از فرماندهان به نام تهرانی بود و ما قصد داریم فرمانده‌های تهرانی که در عرصه ملی نقش آفرینی کردند را معرفی کنیم و به همین دلیل در پی آن هستیم تا فرماندهان دفاع مقدس را به مردم و جوانان معرفی کنیم. هدف از انتخاب شهید باقری این بود که وی از جوانان دوران دفاع مقدس بود و این زمینه خوبی برای ارتباط گرفتن نسل جوان با این شهید بزرگوار است؛ که البته تاکنون برای این شهید، کنگره و بزرگداشتی در تهران برگزار نشده بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار