سلیم غفوری:

مستندسازی انقلابی جلوتر از سینما است/ لزوم پرداختن به بیکاری و مشکلات اقتصادی

مدیر شبکه مستند با بیان اینکه مستندساز انقلابی به بحران‌ها، بیکاری و مشکلات اقتصادی می‌پردازد گفت: مستندسازی انقلابی جلوتر از سینما است.
کد خبر: ۲۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ - 21January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از «منشور مستند انقلاب اسلامی» عصر امروز (یکشنبه، اول بهمن ماه) با حضور «محسن مومنی‌شریف» رئیس حوزه هنری، «سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «نادر طالب‌زاده» دبیر جشنواره فیلم عمار، «سلیم غفوری» مدیر شبکه مستند و جمعی از مستندسازان در حوزه هنری برگزار شد.

«سلیم غفوری» مدیر شبکه مستند در این مراسم اظهار داشت: پیام رهبر انقلاب، منشور مستندسازان انقلابی است. جریان مستندسازی انقلابی پس از حضور در دفاع مقدس تا به امروز همپای سینمای داستانی و جلوتر از آن در عرصه هنر انقلاب وجود داشته است.

وی گفت: امروز هنرمندان ما در تلویزیون و جشنواره‌ها از سینما جلوتر هستند. اگر بخواهیم درباره مستند و هنر انقلاب حرف بزنیم منظورمان مستندسازی صرفا درباره انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت نیست در حالی که حتما وظیفه داریم درباره این اتفاقات کار کنیم. حتما موظفیم درباره شهیدانی که خونشان را برای ایجاد امنیت اهدا کردند مستند بسازیم اما حتما موظفیم درباره بحران‌ها، بیکاری و مشکلات اقتصادی کار کنیم.

مدیر شبکه مستند تصریح کرد: مستندساز انقلابی کسی است که درباره مشکلات اجتماعی اسلامی مستند کار می‌سازد و با نگاه درست به موضوعات اجتماعی راه گشا خواهد بود.

غفوری با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی ترویج روح امید در جامعه گفت: نکته مهم مستندسازان انقلابی این است که جامعه را ناامید نمی‌کنند.

وی با تاکید بر توجه به نگاه انقلابی در مستندسازی تصریح کرد: باید تلاش کنیم نگاه انقلابی را همواره در مستندهایمان داشته باشیم چون حفظ روحیه انقلابی باعث می‌شود نگاه به جامعه درست باشد. سینمای مستند به این دلیل موفق بوده که تلاش داشته روایت درستی را از جامعه منعکس کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار