ولایتی در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت»:

طرح «تجزیه شمال عراق» زمینه‌ای برای حضور صهیونیست‌ها در کنار مرزهای ما بود

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: اگر طرح «تجزیه شمال عراق» عملی می‌شد، امروز ما شاهد حضور سربازان اسرائیلی در کنار مرزهای خود بودیم.
کد خبر: ۲۷۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ - 22January 2018

طرح «تجزیه شمال عراق» زمینه‌ای برای حضور صهیونیست‌ها در کنار مرزهای ما بودبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: غرب آسیا به عنوان قلب جهان اسلام همواره مورد توجه استعمارگران بوده است.

وی با اشاره به جنگ‌های صلیبی میان مسلمانان و مسیحیان افزود: غصب سرزمین فلسطین تکرار کار صلیبیان است. طی سال‌های اخیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها طرح خاورمیانه جدید را برای تغییر مرزها و گسترش خاورمیانه تا قفقاز دنبال کردند، تا بر مرزهای روسیه، چین و جهان اسلام تسلط داشته باشند.

ولایتی با اشاره به سخنان برخی افراد در خصوص چرایی حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق گفت: اگر کمک ایران نبود سوریه ظرف چند هفته از بین می‌رفت. قطعاً پیشگیری هزینه‌اش کمتر است و از طرفی اثرش نیز بیشتر است و اگر طرح «تجزیه شمال عراق» عملی می‌شد، امروز ما شاهد حضور سربازان اسرائیلی در کنار مرزهای خود بودیم، پس عقل می‌طلبد پیش از رسیدن دشمن به مرزها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها در پی آن بودند تا عراق را به سه کشور شیعه، سنی و کُرد تقسیم کنند که این طرح با حمایت ایران از دولت و ملت عراق با شکست مواجه شد.

ولایتی با اشاره به اقدامات و توطئه‌های انگلیس در طول تاریخ بیان داشت: انگلیس اگرچه امروز ضعیف شده است اما همچنان در منطقه تاثیرگذار است و در یمن حقی برای خود قائل است و با وجود اینکه بسیار ضعیف شده، دست از شیطنت و تلاش برای حضور در منطقه برنمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس به دنبال تجزیه عراق و سوریه هستند، اظهار داشت: با هدایت‌های مرجعیت شیعه و حمایت ایران از عراق و سوریه یکپارچه، آن‌ها در اجرای طرح تجزیه کشورهای منطقه ناکام ماندند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل خاطرنشان کرد: ندانم کاری‌های ولیعهد جوان سعودی سرمایه‌های ملت عربستان را به باد می‌دهد؛ در حالی که این کشور از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

وی افزود: خط سازش فلسطین با رژیم صهیونیستی از بین رفته و امروز فلسطینی‌ها به خوبی می‌دانند تنها امید آن‌ها محور مقاومت است. حمایت ایران از سوریه، عراق، ترکیه و قطر موجب اعتماد بیشتر این کشورها به ملت ایران و تقویت محور مقاومت شده است.

ولایتی گفت: آمریکایی‌ها هر اقدامی کردند با شکست روبرو شد، زیرا دوستان ما در منطقه از ایران حمایت می‌کنند و امروز ایران تاثیرگذارترین کشور منطقه و یک قدرت جهانی محسوب می‌شود به شکلی که آمریکا حتی نتوانست در شورای امنیت اجماعی علیه کشورمان ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها در شرق فرات 30 هزار نیرو آماده کرده‌اند، لذا کار در منطقه غرب آسیا حساس و ظریف است و نباید از آن غفلت کرد، چراکه یک روز غفلت برابر با یک سال عقب ماندگی است. هیچ کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران نیست که ظرفیت و اقتدار پرچمداری جبهه مقاومت را داشته باشد. آمریکایی‌ها امروز رجز می‌خوانند اما توان درگیری ندارند، می‌خواهند داعش را به افغانستان ببرند و از آنجا به سمت شرق حرکت دهند تا بتوانند جبهه جنوبی روسیه را تحت فشار قرار دهند، در حالی که داعش در افغانستان با طالبان مواجه شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار