مسعودی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مقابله با تهاجم فرهنگی در گرو تخصیص بودجه مناسب به نهادهای فرهنگی است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب همواره تلاش کرده‌اند تا از طرق مختلف به کشور ما ضربه وارد کنند، گفت: امروز مهم‌ترین ابزار بیگانگان جهت رویارویی با ایران تهاجم فرهنگی است. آن‌ها درصدد هستند تا از دریچه‌های فرهنگی به داخل مرزهای کشور نفوذ و فرهنگ غربی خود را بر نسل جوان ما تحمیل کنند.
کد خبر: ۲۷۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ - 23January 2018

/«اصغر مسعودی» عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به نارضایتی اعضای کمیسیون فرهنگی از بودجه تخصیص‌یافته به حوزه فرهنگ در لایحه بودجه سال 97 اظهار داشت: بودجه فرهنگی سال 97 نسبت به انجام مأموریت‌های محوله نهادهای فرهنگی کشور در جهت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار ناچیز است.

وی با بیان این‌که فرهنگ لازمه توسعه و پیشرفت کشور در تمام عرصه‌ها به‌ویژه امور اقتصادی و اجتماعی است، افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به طور قاطع پیگیر کاهش قابل توجه بودجه فرهنگی از دستگاه‌های مربوطه خواهد بود.

مسعودی به اهمیت موضوع فرهنگ در مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور پرداخت و با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در حوزه اشتغال می‌تواند در حل معضل بیکاری تأثیرگذار باشد، گفت: باید به‌گونه‌ای کار فرهنگی کنیم تا برای کارمندان و مدیران علاقه‌مند به پشت‌میزنشینی این موضوع شفاف‌سازی شود که باید به میدان بیایند و در جهت توسعه کشور کار جهادی انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: کمیسیون تلفیق در مصوبه خود 260 میلیارد تومان از بودجه فرهنگی کشور را کاهش داده و به حوزه مصالح اجتماعی منتقل کرده است که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول کمیسیون فرهنگی نیست.

نماینده خانه ملت با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب همواره تلاش کرده‌اند تا از طریق مختلف به کشور ما ضربه وارد کنند، گفت: امروز مهم‌ترین ابزار بیگانگان جهت رویارویی با ایران تهاجم فرهنگی است. آن‌ها درصدد هستند تا از دریچه‌های فرهنگی به داخل مرزهای کشور نفوذ و فرهنگ غربی خود را بر نسل جوان ما تحمیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش بودجه فرهنگی قابل قبول نیست و مانع‌های زیادی در جهت مقابله با هرگونه فتنه‌های بیگانگان را برای کشور به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام/ 151 

نظر شما
پربیننده ها