درخشش نویسندگان قزوینی در اختتامیه کتاب سال دفاع مقدس

«مهدی مردانی» به خاطر کتاب «جنگ سال‌هاست که تمام نشده» و «حمید جباری راد» به خاطر کتاب «تحلیلی بر پوسترسازی دفاع مقدس و دو جنگ جهانی» از استان قزوین در آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۷۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 24January 2018

درخشش نویسندگان قزوینی در اختتامیه کتاب سال دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از قزوین، در آیین اختتامیه هفدهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس که روز گذشته (سه‌شنبه) موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار شد، از «مهدی مردانی» و «حمید جباری‌راد» از نویسندگان استان قزوین تجلیل به عمل آمد.

در همین راستا، در بخش شعر کودک و نوجوان از «مهدی مردانی» به خاطر کتاب «جنگ سال‌هاست که تمام نشده» تقدیر ویژه به عمل آمد.

همچنین در بخش پژوهش‌های هنری تجسمی نیز کتاب «تحلیلی بر پوسترسازی دفاع مقدس و دو جنگ جهانی» نگاشته‌ «حمید جباری راد» شایسته تقدیر شد.

خاطرنشان می‌شود، «مهدی مردانی» از شاعران موفق استان قزوین به شمار می‌رود که در پانزدهمین مراسم انتخاب کتاب سال دفاع مقدس نیز با کتاب «مثل قلب پروانه» شایسته تقدیر شده بود.

این کتاب که اثری پیشتاز در فرم و مضمون به شمار می‌رود، برای نوجوانان و در قالب سپید و سینمایی سروده شده و در سال ۱۳۹۴ به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و توسط نشر «صریر» منتشر شده بود.

همچنین، «حمید جباری راد» کارشناس ارشد گرافیک و از پژوهشگران آتیه‌دار قزوین به شمار می‌رود که در این کتاب با گردآوری مجموعه‌ای بی‌نظیر بالغ بر ۲۰۰۰ پوستر از جنگ‌های جهانی اول و دوم به تحلیل و مقایسه فرمی و محتوایی پوستر‌های دفاع مقدس با پوستر جنگ‌های جهانی پرداخته و اثری شایسته را به مخاطبان تقدیم کرده است.

این کتاب هم اکنون جزو آثار مرجع در پژوهش‌های هنری دفاع مقدس به شمار می‌رود که سال ۱۳۹۴ توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس منتشر شده است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها