مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

معرفی فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان نیازمند تلاش وزارت ورزش و جوانان است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امروز باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل امروز و آینده معرفی کنیم تا آنها در برابر تهاجم دشمن بیمه شوند و برای تحقق این مهم باید وزارت ورزش و جوانان نیز در این حوزه تلاش بیشتری کند.
کد خبر: ۲۷۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ - 25January 2018

استقامت و پایداری لازمه حرکت در مسیر حق استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، چهارمین گردهمایی مشاورین مدیران کل و مسئولان ایثارگران وزارت ورزش و جوانان  امروز با حضور «محمد خرم» مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی برگزار شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی در این گردهمایی با اشاره به فرارسیدن سالگرد عملیات «والفجر 8» اظهار داشت: در عملیات «والفجر 8» دشمن علاوه بر استفاده از موانع طبیعی، انبوهی از موانع مصنوعی را در منطقه ایجاد کرده بود که انجام عملیات را در منطقه عملیاتی فاو سخت می­ کرد، اما رزمندگان اسلام با توسل به حضرت زهرا (س) این عملیات را آغاز کردند و گرانبهاترین سرمایه وجودی خود را که جانشان بود در طبق اخلاص گذاشتند و نتیجه را به خدا واگذار کردند.

وی افزود: خدا نیز به وعده خود عمل کرد و پیروزی را از آن جبهه حق کرد و عملیات «والفجر 8» به عنوان یکی از موفق­‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی تثبت و ضبط شد.

مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خاطر‌‌نشان کرد: حرکت در مسیر حق استقامت و پایداری می­ خواهد و اگر کاری برای رضای خدا باشد مطمئناً به نتیجه خواهد رسید.

این فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: امروز باید فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا را که فرهنگ ایثار و شهادت است به نسل امروز و آینده معرفی کنیم تا آنها در برابر تهاجم دشمن بیمه شوند. برای تحقق این مهم باید وزارت ورزش و جوانان نیز در این حوزه تلاش بیشتری کند.

سردار نجاتی گفت: سخت است که دشمن از میان جوانان شیعه سربازگیری کند و به وسیله آنها مسجد آتش بزند.

این مسئول ابراز داشت: مدیران اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان این استان تفاهم­نامه­ همکاری را در خصوص تعامل در اجرای برنامه­ های حوزه ایثار و شهادت امضاء کردند که می­ تواند مبنای خوبی برای دیگر استان‌ها باشد. طبق این تفاهم­نامه باید سیره پژوهی شهدای ورزشکار صورت بگیرد و نقش دولت بخصوص اداره کل ورزش و جوانان در دفاع مقدس احصاء شود.

سردار نجاتی در پایان گفت: بر اساس ابلاغیه دولت، کارکنان دستگاه‌­های دولتی موظف هستند که 12 ساعت آموزش ضمن خدمت، در خصوص آشنایی با معارف دفاع مقدس را طی کنند، لذا می­‌طلبد مسئولان ایثارگران ادارات کل، دوره ­های آموزشی را برای آشنایی کارکنان خود با دفاع مقدس برگزار کنند. همچنین یکی از اقدامات تاثیرگذار، اختصاص ساعاتی از فعالیت ورزشکاران، برای معرفی فرهنگ و معارف دفاع مقدس است.

در ابتدای این گردهمایی «محمد خرم» مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور ایثارگران گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد.

در پایان این مراسم از نرم­ افزار «سامانه جامع امور ایثارگران ورزش کشور» رونمایی شد و از مسئولان ایثارگران فعال وزارت ورزش و جوانان تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار