روسیاالیوم:

جنگنده‌های ترکیه‌ای مواضع کُردها در منبج را بمباران کردند

شبکه خبری روسیاالیوم با استناد به گفته‌های فعالان سوری در شبکه‌های اجتماعی از حمله جنگنده‌های ترکیه‌ای به مواضع کُردها در منبج واقع در شمال سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ - 25January 2018

روسیاالیوم: جنگنده‌های ترکیه‌ای، مواضع کُردها در منبج را بمباران کردندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، فعالان سوری در شبکه‌های اجتماعی گفتند که جنگنده‌های ترکیه‌ امروز پنجشنبه مواضع کُردها در حومه شهر منبج در شمال سوریه را بمباران کردند.

فعالان سوری گفتند که این جنگنده‌ها مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در اطراف روسیتا ام جلود در حومه غربی منبج را هدف قرار دادند.

این فعالان به حجم خسارات ناشی از این حملات اشاره‌ای نکردند و تاکنون هیچگونه واکنش رسمی به این خبر نشان داده نشده است.

این حملات ساعاتی پس از گفت‌وگوی تلفنی بین رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه و دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ در این تماس تلفنی با یادآوری این نکته که نیروهای آمریکایی در شهر منبج حضور دارند، گفت: هدف قرار دادن این شهر ممکن است به رویارویی بین واشنگتن و آنکارا منجر شود.

پیش از این مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا به‌دنبال درگیری با هیچ طرفی در سوریه نیست.

وی افزود: تروریست‌ها در منبج دائماً اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند و اگر آمریکا جلوی تروریست‌ها را نگیرد، ما این کار را انجام می‌دهیم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: هدف ما درگیری با روسیه یا نظام سوریه یا آمریکا نیست، بلکه ما به‌دنبال مبارزه با داعش هستیم، بنابراین باید اقدامات لازم را انجام بدهیم، زیرا اگر این کار را انجام ندهیم آینده کشور ما در خطر است. ما نمی‌توانیم در سایه ترس و تهدید زندگی کنیم.

واشنگتن از نیروهای دموکراتیک سوریه که یگان‌های حمایت مردمی کرد از عناصر اصلی تشکیل‌دهنده این نیروها است، حمایت می‌کند. این نیروها در مناطق گسترده‌ای در شمال شرق سوریه از جمله در شهر منبج در حومه حلب حضور دارند.

این حمایت‌های واشنگتن از کردها خشم آنکارا را که یگان‌های کرد را تهدیدی امنیتی برای خود می‌داند برانگیخته است و این موضوع یکی از مهمترین عوامل تنش در روابط بین دو کشور به‌شمار می‌رود.

روسیه و آمریکا از ترکیه خواسته‌اند که در عملیات نظامی خود در عفرین موسوم به شاخه زیتون خویشتنداری به‌خرج دهد، اما مقامات ترکیه‌ای بر عزم خود برای ادامه این عملیات تا از بین بردن تروریست‌ها تأکید کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها