رحمانی‌فضلی در جمع خبرنگاران:

اشراف نیروهای امنیتی مانع از ورود تیم‌های تروریستی به کشور شده است

وزیر کشور گفت: با اشراف نیروهای امنیتی و نظامی مانع از ورود تیم‌های تروریستی، سلاح و مواد منفجره به داخل کشور شده‌ایم.
کد خبر: ۲۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ - 28January 2018

اشراف نیروهای امنیتی مانع ورود تیم های تروریستی به داخل شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور ظهر امروز (یک‌شنبه 8 بهمن‌ماه) در حاشیه پنجمین جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری شورای توسعه شرق و غرب کشور مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، ما 3 مصوبه در حوزه‌های مرزی شامل کارگروه ویژه مرز، شورای توسعه شرق و غرب داریم که در سال‌های اخیر با رویکرد توسعه با تکیه بر مسائل امنیتی دو شورای توسعه شرق و غرب با یکدیگر ادغام شدند.

وی در ادامه افزود: در مناطق مرزی با دو ضعف عدم توسعه و توجه به اهمیت امنیت مواجه هستیم که لازم است به این دو مقوله توجه خاصی شود به همین منظور شورای عالی امنیت ملی از 10 سال قبل تصویب کرده که این شوراهای توسعه برگزار شود.

وزیر کشور تصیح کرد: در دوره جدید بحث توسعه را از حوزه امنیتی به حوزه اقتصادی و توسعه‌ای با رویکرد تقویت این مسئله انتقال داده‌ایم؛ زیرا باید همه جوانب سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در امر توسعه دیده شود.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: مقرر شد استان‌هایی که شامل این حوزه می‌شوند از جمله استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و ... طرح و سند توسعه استانی داشته باشند که در قالب آن سند توسعه هم همکاری و همگرایی میان دستگاه‌ها و هم اولویت‌بندی در انجام برنامه‌ها باشد و هم توجه بیشتری در سطح ملی به این استان‌ها صورت بگیرد.

در این شورا 4 کمیته فعال هستند که کارهای خود را انجام و گزارش عملکرد خود را ارائه می‌کنند؛ لذا قرار شد این جلسه را ماهانه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این شورا، شورایی جامع است که نمایندگانی از قوه مقننه، قوه قضائیه، نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی حضور دارند که امیدواریم تصمیمات این شورا برای مناطق مرزی موجب خیر و برکت باشد.

وزیر کشور گفت: تصمیمات این شورا به دلیل اهمیت آن خارج از نوبت در دستور کار صحن دولت قرار می‌گیرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که جزئیات آخرین اقدام نیروهای امنیتی در مقابله با گروه‌های تروریستی چه بوده است، اظهار داشت: ما مرتب گزارش‌هایی درباره ورود این تیم‌های عملیاتی داشته‌ایم اما بحمدالله با اشرافی که نیروهای امنیتی و نظامی ما در این حوزه دارند توانسته‌ایم جلوی ورود سلاح و مواد منفجره و هم با تیم‌هایی که قصد ورود به کشور دارند برخورد به‌موقع داشته باشیم.

وی افزود: روز گذشته نیروهای سپاه با همکاری وزارت اطلاعات با توجه به شناسایی که از قبل داشتند، تیمی که قصد ورود به کشور را داشت در کمین نیروهای سپاه قرار گرفتند و حدود 16 نفر از این افراد در درگیری تسلیم شدند و 3 نفر از نیروهای ما شهید و 1 نفر از نیروهای آنها به هلاکت رسید، حدود 4 نفر هم تحت تعقیب هستند که پیگیری‌های لازم توسط نیروهای امنیتی انجام می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: به طور کلی در حوزه امنیتی و ورود این نوع تیم‌هایی که قصد داشته باشند در داخل کشور عملیات انجام دهند به کمک مردم و همکاری خوبی که در مناطق مرزی و هوشیاری نیروهای امنیتی و رصد مستمر که به‌روی آنها داریم توانسته‌ایم تا کنون کنترل‌های خوبی داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: همیشه نیازمند اطلاعات مردم هستیم، مردم عزیز ما در هر نقطه‌ای از کشور اگر با موارد مشکوکی مواجه شدند یا اخباری دال بر نگرانی در حوزه امنیتی داشته باشند باید به مسئولان مربوطه به خصوص وزارت اطلاعات گزارش دهند تا ان‌شاء الله بتوانیم تهدیداتی که توسط دشمنان برنامه‌ریزی می‌شود را خنثی کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها