توسط حجت‌الاسلام کاویانی‌راد؛

ویژه‌برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح شد

ویژه‌برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» رئیس کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی تشریح شد.
کد خبر: ۲۷۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ - 29January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی راد» معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس کمیته ایثارگران ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در خصوص ویژه برنامه‌های این کمیته در سراسر کشور صبح امروز (دوشنبه، 9 بهمن‌ماه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن کاویانی راد» در این نشست با بیان اینکه مهم ترین داشته یک جامعه سرمایه اجتماعی آن است که با آرمان های مشترک و اعتماد عمومی پیوند می خورد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از مشعشع‌ترین نقاط تاریخ ایران در تولید سرمایه اجتماعی بوده و هست. محصولی که به واسطه آن ده ها هزار شهید و جانباز را تقدیم کرده است.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: انقلاب اسلامی مجموعه ای از آرمان ها را عرضه کرد که هنوز هم برای مردم جهان و جوانان کشورمان جذاب است. اگر امروز در سالگرد انقلاب کمیته ایثارگران از مجموعه ۲۲ ستاد، مشغول برنامه ریزی است تا فرهنگ شهادت را تکریم کند، به دلیل ارزش اجتماعی این اتفاق است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر مجموعه ای از برنامه ها را پیش بینی کرده است. این کمیته در سطوح استانی کمیته هایی را رقم زده تا برنامه های استانی را عملیاتی کند. در همین راستا تعامل و ارتباط سازنده با سایر کمیته ها از اهداف گذشته ما بوده است.

کاویانی راد گفت: آیین میهمانی لاله ها ۱۹ بهمن در سراسر کشور راس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود. همچنین چند گلزار شهدا به عنوان نماد انتخاب شده که مراسم ویژه ای را با مشارکت ایثارگران در آنها خواهیم داشت. گلزار شهرستان پاوه به عنوان نماد شهدای اهل تسنن، گلزار شهدای روستای شهید آباد فارس با ۴۶۰ شهید، گلزار شهدای آشوری نیز نمادهای ویژه برنامه ما خواهند بود.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: گلباران مزار مطهر شهدا و اهتزاز ۱۱۰ هزار پرچم بر مزار شهدا، غبارروبی ویژه شهدای گمنام دانشگاه ها، برگزاری مراسم و یادواره ها با محوریت ایثارگران دوران انقلاب در سراسر کشور برگزار خواهد شد. ۱۲۰۰ یادواره و مراسم نیز در سطح مراکز استان ها و شهرستان ها برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: اعزام زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در قالب پیام آوران ایثار که به ذکر و بیان ویژگی های انقلاب خواهند پرداخت با ایجاد شبکه ای تبلیغی را شاهد خواهیم بود. تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در حرم امام خمینی (ره)، اجرای طرح مسابقات انشاءنویسی تحت عنوان «نامه ای به یک شهید»، اعزام ایثارگران به سفرهای راهیان نور، برگزاری یادواره شهدای روستایی نیز در این هفته عملیاتی خواهند شد.

کاویانی راد اظهار داشت: طرح «سپاس از فجر آفرینان» که مشتمل بر دیدار با خانواده های معظم ایثارگران با اولویت شهدای انقلاب و مدافع حرم است با ۳۰ هزار دیدار پیش بینی شده که عملیاتی خواهد شد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: حدود ۱۰۰ یادمان هنری با نماد تصویر فتح خرمشهر نقش بندی خواهد شد که نمادهای آن در خرمشهر با مشارکت فرمانداری این شهر نصب خواهد شد. رونمایی از ۲ تلویزیون شهری در تهران و شهر چهاردانگه و توزیع ۵۰ هزار بسته فرهنگی و نمایشگاهی فجرآفرینان در موزه شهدا، انجام خواهد پرداخت.

وی عنوان کرد: ۳۰۰ نمایشگاه استانی پیش‌بینی شده است. نمایشگاه دستاوردهای نخبگان در مراسم ۲۲ بهمن، آذین بندی ادارت با فرازهایی از وصیت نامه های شهدا و برگزاری ورک شاپ با حضور هنرمندان ایثارگر با موضوع ایثارگری را در دهه فجر خواهیم داشت.

کاویانی راد افزود: تجلیل از قهرمانان ورزشی جانباز و ایثارگر و رونمایی از نماد و مقبره شهید مدافع حرم شهید اسکندری در استان فارس، افتتاح حسینیه شهدا در ایلام و رونمایی از ۳۰ عنوان کتاب و رونمایی از ساختمان بنیاد شهید در شهر سرخه از دیگر برنامه های بنیاد شهید است که در این ایام صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار