از سوی دیوان عالی بحرین؛

حکم اعدام یک نفر و حبس ابد 6 جوان بحرینی تایید شد

دیوان عالی بحرین حکم اعدام ماهر الخباز از جوانان شیعه بحرین و حبس ابد 6 جوان شیعه دیگر را تایید کرد.
کد خبر: ۲۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 29January 2018

حکم اعدام 1 جوان و حبس ابد 6 جوان بحرینی تایید شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ماهر الخباز» در تاریخ 19 فوریه 2013 توسط نیرو‌های امنیتی و لباس شخصی‌های آل خلیفه در محل کار خود بازداشت شد و در مرکز پلیس بحرین تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت.

اولین جلسه دادگاه وی هشت ماه پس از بازداشت برگزار شد و در تاریخ  19 فوریه 2014 (بهمن 92) اتهام وی و دیگر متهمان پرونده قتل پلیسی پاکستانی الاصل در منطقه سهله بحرین اعلام شد.

در این پرونده «ماهر الخباز» محکوم به اعدام و شش جوان شیعه دیگر محکوم به حبس ابد و 2 جوان شیعه دیگر محکوم به تحمل پنج و شش سال حبس شدند. همچنین متهم دیگر محکوم به پرداخت 500 دینار بحرینی (معادل تقریبی 50 ملیون ریال) جزای نقدی شد.

بر اساس این گزارش، 2 نفر از محکومان به حبس ابد و همچنین دیگر متهمان محکوم به ۵ سال حبس شدند. همگی این افراد از برادران «ماهر الخباز» هستند.

دادگاه استیناف بحرین در ماه‌های گذشته حکم تجدیدنظر بر حکم صادره ضد آنان را در پرونده قتل پلیسی در منطقه سهله بحرین را وارد ندانست و پرونده‌ای برای صدور و قرائت حکم نهایی به دادگاه تمییز (دیوان عالی) بحرین منتقل شده بود.

این در حالی است که وکیل ماهر الخباز و وکلای برادرانش و دیگر متهمان این پرونده بار‌ها از حضور در جلسات دادگاه منع شده‌اند و با وجودی که آثار شکنجه بر بدن ماهر الخباز واضح بود، دادگاه هیچ‌کدام از اظهارات وی مبنی بر اعتراف به زیر شکنجه بودن و امضای اعتراف‌نامه‌ای که از محتویات آن آگاهی نداشته است را وارد ندانست.

همچنین تمامی شواهد از حضور ماهر الخباز در محل کارش در هنگام وقوع قتل ادعایی حکایت می‌کند.

احمد الخباز از برادران الخباز که زندانی نیست، گفته است: برادرانش که پنج سال است در زندان به سر می‌برند از سال گذشته هیچ ملاقاتی با خانواده‌هایشان نداشته‌اند و تاکنون در قضیه‌های تلفیقی مختلف به اعدام و حکم‌های بلندمدت مختلفی محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار