رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

برای برگزاری انتخابات و آشتی ملی به میز مذاکره برمی‌گردیم

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد که این کمیته بر بازگشت به میز مذاکره، تشکیل کمیته آشتی ملی و برگزاری انتخابات تأکید دارد.
کد خبر: ۲۷۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 01February 2018

برای برگزاری انتخابات و آشتی ملی، به میز مذاکره برمی‌گردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بر بازگشت به میز مذاکره تأکید کرد.

الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت: ما بر بازگشت به میز مذاکرات، تشکیل کمیته آشتی ملی و تکیه بر صندوق انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور و پارلمانی که نماینده تمام گروه‌های یمنی باشد، تأکید داریم.

وی ادامه داد: خواستار تضمین‌های بین‌المللی برای آغاز بازسازی، منع تعرض هر کشور بیگانه‌ای به یمن، جبران خسارت‌ها، اعلام عفو عمومی، آزاد کردن تمام بازداشت شدگان و نیز به همه‌پرسی گذاشتن هر پرونده‌ای (برای رسیدن به نتیجه نهایی) هستیم.

این دعوت الحوثی به مذاکره در حالی صورت می‌گیرد که درگیری بین شبه‎نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان با هدف نفوذ بیشتر در مناطق جنوبی یمن به‌ویژه شهر مهم عدن، طی روز‌های اخیر به شکل کم‏‌سابقه‎ای شدت گرفته است؛ به طوری که بیش از ۲۲۰ نفر از طرفین درگیری ظرف ۲ روز کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر نیرو‌های وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن طی روز‌های گذشته از پایگاه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن عقب نشسته‌اند و کنترل آن را به رهبران سلفی که وساطت میان این شورا و دولت مستعفی را رهبری می‌کنند، تحویل داده‌اند.

شورای انتقالی جنوبی یمن در ماه می‌سال گذشته (۲۰۱۷) با حمایت امارات تشکیل شد و یکی از اهداف اصلی این شورا اجرای طرح جدایی جنوب یمن از شمال این کشور است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها