مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

نقش زن در دوران دفاع مقدس بیش از مردان بوده است

«محمدمهدی ابوالحسنی» گفت: به جرأت نقش زن در دوران دفاع مقدس بیش از مردان بوده است و انقلاب و دفاع مقدس ما با ایثار و فداکاری این زنان به پیروزی رسید.
کد خبر: ۲۷۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ - 01February 2018

نقش زن در دوران دفاع مقدس بیش از مردان بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در آیین آغاز به کار کمیته خواهران کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، با بیان این‌که مقام شهید در عالم همانندی ندارد و بالاترین مقام در جهان هستی را شهدا دارند، اظهار داشت: در روایات آمده است «همان‌طور که اجر کشته شدن مرد در جهاد شهادت است، صبر زنان به عفت نیز معادل شهادت محسوب می‌شود».

وی افزود: یکی از بحث‌های مهمی که شهدای ما بسیار به آن سفارش کرده‌اند، حفظ حجاب است، در حالی که متأسفانه برای انتقال مفاهیم حجاب به بانوان جامعه کوتاهی کرده‌ایم و در وصیت‌نامه شهدا می‌بینیم که بار‌ها سرخی خون شهید با سیاهی چادر بانوان این مرز و بوم قیاس شده است و این یعنی حفظ حجاب در جامعه از جایگاه والایی برخوردار است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: افتتاح کمیته خواهران کنگره شهدا در راستای ترویج مفاهیم ایثار و شهادت به‌خصوص نقش زنان درفاع مقدس و حفظ حجاب در جامعه است و به جرأت می‌توان گفت که نقش زن در دوران دفاع مقدس بیش از مردان بوده است و بیش از ۲۰ گروه از زنان در دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند و همچنین می‌توان گفت که انقلاب و دفاع مقدس ما با ایثار و فداکاری این زنان به پیروزی رسید.

وی با اشاره به طرح مصاحبه با والدین شهدا گفت: از سال ۱۳۹۱ کار مصاحبه با والدین شهدا در استان کرمان آغاز شد و اکنون نیز به صورت گسترده در کشور در حال انجام است و نزدیک به ۲۵ هزار نفر از والدین شهدا مصاحبه انجام شده است که بیش ار ۲۰ هزار نفر از مصاحبه شوندگان، مادران شهدا هستند.

ابوالحسنی تصریح کرد: وجود مادران شهدا برای ما ظرفیت بزرگی محسوب می‌شود، وقتی یک مادر با دادن یک شهید در پیش‌گاه خداوند جایگاه بزرگی پیدا می‌کند، مادرانی که سه شهید تقدیم اسلام می‌کنند خداوند رزق و روزی بزرگی نصیب آن‌ها می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان با بیان این‌که حقیقت انسانیت نصیب شهدا شده است و همه ما حقیقت را فراموش کرده‌ایم، افزود: شهید مدافع حرم «بادپا» در زندگی از مال دنیا بی‌نیاز بود و هنگامی که می‌خواست به سوریه اعزام شود فقط یک دست لباس اضافه با خود برداشت، چون او حقیقت را درک کرده بود و می‌دانست در این عالم هستی همه چیز بازیچه است و او رفت و خود را فدای حضرت زینب (س) کرد.

وی گفت: افتتاح کمیته خواهران کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در گلزار شهدا، بهترین حرکت برای انتقال مفاهیم ایثار و شهادت است و حال که این ظرفیت بزرگ پیش آمده است، شما خواهران مسئول هستید و در کنار شهدا پیمان می‌بندید که در ترویج وصیت‌نامه‌های شهدا در بحث حجاب بکوشید.

ابوالحسنی افزود: ما در زمینه حجاب به زیبایی‌ها و لذت حجاب نپرداخته و این بحث مهم را به دختران‌مان به صورت صحیح عرضه نکردیم تا به آن به عنوان یک ارزش نگاه شود، زیرا فرزندان ما آماده الگو‌پذیری هستند و ما باید آن‌ها را به این سمت سوق دهیم و اگر روش هدایت درست باشد، مطمناً تأثیر بسیار بالا و نتیجه مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار