نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مردم از انقلاب خسته نیستند، از تبعیض و بی‌عدالتی خسته‌اند

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» گفت: مردم از تبعیض، رشوه‌خواری و بی‌عدالتی خسته می‌شوند نه از انقلاب اسلامی و امروز ملت پشت سر انقلاب حضور دارند.
کد خبر: ۲۷۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ - 01February 2018

مردم از تبعیض و بی‌عدالتی خسته‌اند نه از انقلاببه گزارش دفاع پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز (پنج‌شنبه) در همایش بیعت امت با ولایت، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بزرگ‌ترین تحول جهان در قرن بیستم به وقوع پیوست، انقلاب ایران یکی از پدیده‌های عظیم قرن بیستم بود که تاثیرات شگرفی بر ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در داخل و خارج از کشور برجای گذاشت که وقوع این انقلاب بسیاری از نطریه‌پردازان جهان را شگفت زده کرد.

وی ادامه داد: امروز بعد از گذشت ۳۹ سال از انقلاب اسلامی هنوز علل، ابعاد مهم و ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران به طور کامل روشن نشده و از این جهت لازم است همه صاحب نظران ابعاد این پدیده بزرگ را تبیین و تشریح کنند که چگونه حضور یک پارچه مردم تحت رهبری امام راحل در تمامی صحنه‌های قبل و بعد انقلاب چنان موجی ایجاد کرد که هیچ راهی برای مقابله دشمن نبود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر انقلاب‌ها متمایز می‌کند، عنوان کرد: انقلاب فرانسه و الجزایر هیچ‌کدام قابل مقایسه با انقلاب اسلامی ایران نیست، در سایر انقلاب‌ها مردم بعد از وقوع کودتا به حمایت می‌پردازند، اما در انقلاب ما اسلامی بودن زمینه علل پیدایش انقلاب بوده است.

وی افزود: عامل دین و مذهب اصلی‌ترین و قوی‌ترین مسأله در پیدایش و پیروزی انقلاب بود و نقش دین، علما و رهبری دینی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی بود در حالی‌که جدایی دین از سیاست در سایر انقلاب‌ها جزو مولفه‌های اصلی به شمار می‌رفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که انقلاب با رهبری عالمان دینی که در رأس آنان امام راحل با بالاترین درجه مرجعیت به پیروزی رسید، توضیح داد: انقلاب ما با استفاده از تعالیم دینی به پیروزی رسید و مردمی بودن یکی دیگر از عناصر اصلی این پیروزی به شمار می‌آید، در سایر انقلاب‌ها نیرو‌های متشکل انقلاب حزبی و جناحی هستند و مردم تنها نقش حمایتی دارند، اما در انقلاب ما همه مردم نقش مستقیم داشتند و با انسجام کامل به مبارزه پرداختند.

وی تاکید کرد: ۳۹ سال از انقلاب می‌گذرد و باید دست‌آورد‌های انقلاب را به گوش مردم رساند چه از لحاظ سیاسی و اجتماعی و چه از نظر اقتصادی کجا بوده و چه کرده‌ایم.

امام جمعه تبریز، پیروزی انقلاب را مایه عزت مردم ایران دانست و گفت: چند روز قبل بازدیدی از نیروگاه حرارتی برق تبریز داشتم که مدیرعامل آن اذعان داشت قبل انقلاب اجازه باز کردن ماشین‌آلات برای تعمیر را نداشتیم، اما امروز خودمان تمام آن را تعمیر می‌کنیم، باید تشریح شود که از نظر فرهنگی کجا بود‌ه‌ایم و آن زمان برای ما چه ارزش بود و حالا ارزش‌ها چیست.

وی خاطرنشان ساخت: رهبری ما نه تنها رهبری نظام اسلامی، بلکه هدایت جهان اسلام به دست ایشان است، امروز مردم پشت سر انقلاب هستند مردم از تبعیض، رشوه خواری و بی‌عدالتی خسته می‌شوند نه از انقلاب اسلامی.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر این‌که نباید اجازه بدبین شدن مردم به نظام اسلامی را داد، متذکر شد: در برخی ادارات اگر مردم رشوه ندهند کارشان راه نخواهد افتاد و مردم از این مسائل ناراحت هستند، در آشوب‌های اخیر نیز کسانی که بر موج سوار شدند می‌خواستند از مشکلات استفاده کنند، اما مردم جواب آنان را دادند.

وی افزود: مردم با کسانی مخالفند که با آرمان‌های شهدا مخالفند این مردم همان کسانی هستند که انقلاب کردند و تا آخر پشت سر انقلاب و نظام خواهند بود، مردمی و اسلامی بودن و رهبری الهی باعث پیروزی انقلاب بود و همین عوامل بقا و استمرار انقلاب را رقم خواهد زد تا به امید خدا این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) منتقل شود.

امام جمعه تبریز در پایان تأکید کرد: امسال حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن باشکوه برگزار خواهد شد و حتی حضور یک نفر بیشتر دشمنان را عصبانی خواهد کرد و امسال امیدوارم مقتضات زمان را بیشتر درک کرده و در این راهپیمایی حضور به هم برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار