حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری:

آیت‌الله حائری یار صادق و شجاعی برای رهبری بود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: آیت‌الله حائری یار صادق و شجاعی برای رهبری بود و مقام معظم رهبری نیز در پیامی که به مناسبت رحلت این عالم دادند، ۱۱ صفت برای ایشان برشمردند.
کد خبر: ۲۷۶۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸ - 01February 2018

آیت‌الله حائری یار صادق و شجاعی برای رهبری بودبه گزارش دفاع پرس از شیراز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری عصر امروز در مراسم چهلم آیت‌الله حائری که با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد، اظهار داشت: استان فارس همواره دیاری بوده که از آن فرزانگی، علم، ذوق، ادب، حکمت و چهره‌های سرشناس و موثر در تاریخ کشور برخاسته است. 

وی با بیان اینکه شیراز شهر قیام و جهاد و مبارزه است، گفت: در بین چهره‌های سرشناس علم، عمل، اخلاق و مبارز 2 عالم خودساخته دارای مکتب اخلاق و تربیت از این شهر برخاسته که پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان پیشگام و هر 2 مفتخر به امامت جمعه و نمایندگی امام خمینی بودند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: یکی از این 2 شخصیت آیت‌الله دستغیب است که نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و جوانان شیراز تحت سیر و سلوک وی آموزش دیدند و بعد از آن حکیم، عارف و شیخ متفکر آیت‌الله حائری شیرازی بود که منحصر به این استان نبود. 

حاج‌ علی‌اکبری با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله حائری شیرازی بیان کرد: آیت‌الله حائری به عرفان و حماسه شناخته می‌شود و شخصیتی مربی، تربیت‌کننده نفوس و اعتلابخش به شخصیت‌ها به ویژه جوانان بود. 

وی با بیان اینکه تقدیر از آیت‌الله حائری تقدیر از ایمان، علم، جهاد، بصیرت و ولایت‌مداری و یک کلام حیات طیبه است، عنوان کرد: آیت‌الله حائری یار صادق و شجاعی برای رهبری بود و مقام معظم رهبری نیز در پیامی که به مناسبت رحلت این عالم دادند، 11 صفت برای ایشان برشمردند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی آیت‌الله حائری در کلام رهبری، عالم ربانی است گفت: عالم ربانی را برای همه افراد نمی‌توان به کار برد وقتی رهبری چنین عنوانی می‌دهند نشان از عظمت مقام آیت‌الله حائری است. 

حاج علی‌اکبری با اشاره به خانواده آیت‌الله حائری افزود: خانواده وی نجیب، با ایمان و اهل علم بودند و در چنین بیتی می‌توان چنین فرزندی را به انسان‌ها هدیه کرد. آیت‌الله حائری در کودکی و نوجوانی اهل علم بود و در جوانی نیز طلبه‌ای جوان، سخت‌کوش، اهل تفکر و بلند همت بود که شاگرد امام و آیت‌الله بروجردی را کرد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله حائری از سن 28 سالگی در سال 42 با نهضت امام خمینی همراه شد، بیان کرد: آیت‌الله حائری مسجد را برای فعالیت‌های انقلابی انتخاب کرد و با حضور فعال در میان جوانان کاری کرد کارستان، به گونه‌ای که امروز بسیاری از شخصیت‌های شناخته شده دوران ما از این معلم برجسته بهره‌مند شدند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: آیت‌الله حائری در راه پیروزی نهضت امام خمینی تلاش بسیار کرد، زندانی شد و شکنجه دید اما این موارد در رشد و تعالی شخصیت وی موثر بود تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید در حالی که آیت‌الله حائری 42 ساله، سن کمال بود. 

حاج علی‌اکبری با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله حائری پس از انقلاب افزود: نقش وی در مجلس شورای اسلامی، در مجلس خبرگان رهبری، در زمان انتخاب مقام معظم رهبری و دفاع جانانه از ولایت فقیه، در دوران دفاع مقدس و در سنگر امامت جمعه روشن و مبرهن است. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله حائری در سال 88 حامی انقلاب و رهبری بود و برای روشنگری به استان‌های مختلف سفر می‌کرد، بیان کرد: آیت‌الله حائری عمارگونه با سخنرانی‌های خود غبار فتنه را کنار زد و آبروی خود را به دست گرفت و روشنگری کرد. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه آیت‌الله حائری همواره اهل تفکر بود، گفت: تفکر گمشده روزگار ماست و عالمان امروز باید هم خود اندیشه کنند و هم اندیشه‌ورزی را آموزش دهند. 

حاج علی اکبری با بیان اینکه آیت‌الله حائری در امور تربیتی دارای سبک و مکتب خود بود، افزود: نگاه تربیتی وی برگرفته از قرآن وعترت بود و این نوع نگاه در مدارس، خانواده و محیط‌های عمومی امروز نیاز است. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله حائری در جامعه‌شناسی و اقتصاد صاحب‌نظر بود، اظهار داشت: آثار و نوشته‌های وی قابل مالعه است و باید در دانشگاه‌های ما تدریس شود. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه آیت‌الله حائری انقلابی بود، انقلابی ماند و انقلابی رفت گفت: آیت‌الله حائری از سال 42 تا آخر عمر در صراط مستقیم و انقلاب بود و این امر ناشی از بینش و بصیرت این عالم ربانی بود که در صراط ولایت بود و باقی ماند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار