اخبار جنگ یمن؛

نبرد شدید در شرق یمن/ یورش نظامیان سعودی در نجران دفع شد

نبرد شدید در شرق یمن در مجاورت سلطان نشین عمان، دفع یورش نظامیان سعودی از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران و بمباران استان حجه از سوی جنگنده‌های سعودی از مهم‌ترین اخبار جنگ یمن است.
کد خبر: ۲۷۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ - 02February 2018

نبرد شدید در شرق یمن/دفع یورش نظامیان سعودی در نجرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع امنیتی یمنی از درگیری‌های شدید در استان المهره یمن در مجاورت سلطان نشین عمان که تاکنون شاهد حوادث امنیتی خاصی نبوده است، خبر دادند.

این منابع اعلام کرد: این درگیری‌ها در نزدیکی استانداری المهره رخ داده است و پس از آن شروع شد که افراد مسلحی که گمان می‌رود وابسته به القاعده باشند به یک پُست امنیتی در این استان یورش بردند.

این درگیری‌ها چندی پس از اعزام گسترده نیرو از سوی سعودی‌ها به این استان شرقی یمن که در مجاورت عمان قرار دارد، رخ می‌دهد. این استان طی سالیان جنگ در یمن شاهد درگیری نبوده است و طرف‌های داخلی و خارجی در آن حضور نظامی نداشتند تا اینکه سعودی‌ها نیروهای وابسته به خود را به آن اعزام کردند.

طی سالیان گذشته ائتلاف تحت سرکردگی سعودی‌ها، سلطان نشین عمان را متهم به قاچاق سلاح برای انصارالله یمن از طریق گذرگاهی در این استان می‌کرد.

خبر دیگر از یمن اینکه یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک موشک زلزال 1 به مواضع مزدوران وابسته به عبد ربه منصور هادی در منطقه الضباب در تعز در جنوب یمن شلیک کرد.

همزمان درگیری‌های شدیدی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با نیروهای وابسته به هادی در منطقه الشرف در جنوب تعز در جریان است و جنگنده‌های سعودی مناطقی را در همان منطقه بمباران کرده‌اند.

این به دنبال تحرکات نیروهای وابسته به هادی در این منطقه طی ساعات گذشته طبق گفته منابع نظامی است.

در استان حجه در غرب یمن نیز جنگنده‌های سعودی شش بار مناطق حرض و میدی هم مرز با عربستان را بمباران کردند.

منابع نظامی از تبادل آتش توپخانه‌ای و موشکی میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای وابسته به هادی در شمال صحرای میدی در استان حجه خبر دادند.

یک منبع نظامی از دفع یورش نظامیان سعودی در السدیس در نجران در مرز با عربستان خبر دادند و اعلام کردند: بر اثر دفع این یورش نظامیان سعودی شماری از آنها کشته و برخی دیگر زخمی شدند. این یورش با پرواز گسترده بالگردها،جنگنده‌ها و هواپیماهای سعودی همراه بود.

همزمان یگان توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مرکز الرمضه در جیزان عربستان را زیر آتش قرار داد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار