رهبر جنبش انصارالله یمن:

همیشه در کنار مردم فلسطین و قدس خواهیم ایستاد

رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسب گرامی‌داشت روز شهید با انتقاد نیرو‌های مزدور عربستان و امارات در یمن گفت: نیرو‌های این جنبش همچنان دفاع از این کشور در برابر متجاوزان ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۲۷۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸ - 02February 2018

همیشه در کنار مردم فلسطین و قدس خواهیم ایستادبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس،‌ «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت گرامی‌داشت روز شهید سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، وی به خانواده‌های شهدای مقاومت یمن درود فرستاد و این روز را به آن‌ها تبریک گفت.

رهبر انصارالله یمن به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت که همانگونه که قرآن می‌فرماید، کسانی که در راه خدا جهاد کرده و شهید می‌شوند، زنده هستند.

سید بدرالدین الحوثی افزود: «شهیدان تاج سر ما هستند و باید از آن‌ها اصول عزت و کرامت را الهام بگیریم».

وی گفت که شهدا برای خود اصول و آرمانی دارند و بر اساس این آرمان حرکت کرده و برای آن جان فشانی می‌کنند.

حوثی گفت کسانی که به ناحق در حملات کشته می‌شوند، «شهدای مظلومیت» هستند ولی کسانی که برای خود آرمان عادلانه داشته و در راه رسیدن به این آرمان کشته می‌شوند، «شهدای مسئولیت» هستند.

وی تأکید کرد که «شهادت یعنی فداکاری آگاهانه و هدفمند بوده که با انگیزه ایمانی همراه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که «برخی به دنبال این هستند که از مسئله شهدا برای برانگیختن احساسات مردم سوء استفاده می‌کنند تا بگویند که فداکاری خسران است ولی این گونه نیست».

الحوثی افزود: اگر این دنیا را برای ظالمانی که از ابرازهای قدرت استفاده می‌کنند، واگذار کنیم اسلام و آرامش در دنیا گسترش پیدا نخواهد کرد.

رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد که مزدوران در منطقه عربی هیچ گونه طرح اصیلی که نشأت گرفته از هویتشان باشد، ندارند چرا که مزدورند.

بدرالدین الحوثی ادامه داد: «اماراتی‌ها و عربستانی‌ها وابسته به جبهه آمریکا هستند؛ جبهه‌ای که بر روی زمین فساد کرده و ظلم و جنایت را گسترانده‌ است».

وی بر ضرورت ثبت و زنده نگه داشتن یاد شهدا و فداکاری‌ آن‌ها و انتشار این فداکاری‌ها در رسانه‌ها تأکید کرد.

سید بدرالدین الحوثی از اقدامات وزارت دفاع یمن تشکر کرد و گفت که وزارت دفاع به صورت گسترده در همه استان‌ها برای جذب و آموزش نیروها برای نبرد با متجاوزان به یمن تلاش می‌کند تا منطقه‌ای تحت فشار قرار نگیرد.

وی در اشاره به خیانت علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن گفت که به رغم این خیانت که در نطفه خفه شد، نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت که رسانه‌های متجاوزان به یمن تلاش کردند که نسبت خیانت به همه اعضای کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح بدهند، ولی این اعضاء موضع واضحی در قبال اتفاقات داشتند.

الحوثی به درگیری‌های اخیر در عدن اشاره کرد و گفت که آنچه در عدن اتفاق افتاد بازی‌ای بین نیروهای مذدور بود که کشورهای متجاوز این بازی را به گونه را ه انداختند تا در خدمت منافع آن‌ها باشد.

نیروهای مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» این هفته با نیروهای وابسته به عربستان در شهر عدن به شدت درگیر شدند و بر اثر این درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه گفت: «خائن‌هایی که در عدن حضور دارند، دلیلی دیگر بر حقیقت آنچه که در دوم سپتامبر (شورش هواداران علی‌عبدالله صالح علیه انصارالله) رخ داد، ارائه کردند و آن اینکه اقدام آن‌ها در ادامه خدمت به متجاوزان است».

الحوثی از مدم سودان خواست از دولتشان بخواهند از اعزام نیروهای خود برای کشتن مردم یمن خودداری کند.

وی به اقدام اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس اشاره کرد و گفت که متجاوزان سعودی و اماراتی قصد دارند آرمان فسطین را نابود کرده و همه منطقه را به زیر یوغ اسرائیل و آمریکا ببرند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 15 مهر ماه شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر را صادر کرد.

سید بدر الدین الحوثی تأکید کرد که انصارالله یمن همیشه در کنار مردم فلسطین خواهند ایستاد و موضع آن‌ها اصولی و ثابت است.

رهبر انصارالله در پایان سخنرانی خود تصریح کرد که نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی با کسانی که به دنبال برادری اسلامی هستند، دوست و برادر بود جز با کسانی که در صف ‌آمریکایی‌ها ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار