تحولات میدانی سوریه؛

نیرو‌های محور مقاومت به 29 کیلومتری فوعه رسیدند

قطع خطوط امداد رسانی تروریست‌ها میان سراقب و معره النعمان در ادلب، پیشروی محور مقاومت به سوی شهرک‌های شیعه نشین و بمباران مواضع داعش در حومه حمص از مهم‌ترین اخبار امنیتی سوریه است.
کد خبر: ۲۷۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ - 03February 2018

نیرو‌های محور مقاومت به ۲۹ کیلومتری الفوعه رسیدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، ارتش سوریه و متحدانش بر روستای تل طوقان در حومه جنوب شرقی ادلب مسلط شد و خطوط امداد رسانی تروریست‌ها میان شهر سراقب و معره النعمان در این استان را قطع کرد.

بر اساس این گزارش، این به فاصله ساعاتی پس از پیشروی ارتش سوریه و متحدانش در محور مقاومت در حومه ادلب است که آن‌ها فاصله اندکی با شهر سراقب دارند و روستا‌های العثمانیه الکبری و تل علوش را به دنبال درگیری با تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن آزاد کرده‌اند.

همزمان منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر شهرک زیاره سمعان و کفر حداد در حومه جنوبی حلب خبر دادند و اعلام کردند که نیرو‌های ارتش سوریه و متحدانش به دروازه‌های شهرک جزرایا واقع در محور شرقی سراقب رسیده‌اند.

با این پیشروی‌ها نیرو‌های ارتش سوریه و متحدانش به ۲۹ کیلومتری شهرک شیعه نشین فوعه در استان ادلب رسیده‌اند و فاصله خود را با شهر سراقب را نیز لحظه به لحظه کم و کمتر می‌کنند.

این همزمان با حملات هوایی روسی-سوری به مواضع تروریست‌های جبهه النصره در حومه حلب و ادلب است.

ارتش سوریه با پیشرو‌ی‌هایی که به دست آورده است بر همه روستا‌های واقع میان حومه ادلب و حومه جنوبی حلب مسلط شده است.

همزمان نبرد سنگینی میان ارتش سوریه و تروریست‌ها در جبهه تیرمعله و جنوب تلبیسه و اطراف الطیبه الغبیه و مزارع الرستن در حومه شمالی حمص در جریان است و جنگنده‌های ارتش سوریه مواضع داعش را در اطراف کوه‌های المحسه در حومه جنوب شرقی حمص هدف قرار داده است.

نیروی هوایی سوریه مواضع تروریست‌ها را در شهرک حرستا در حومه دمشق هدف قرار داد. همچنین نیروی هوایی سوریه راه‌های امداد رسانی تروریست‌ها در شهرک عربین در غوطه شرقی را زیر آتش قرار داد.

در حومه جنوبی حماه نیز ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را در منطقه عقرب هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش سوریه و متحدانش در حومه شمالی حماه بر روستا‌های طلیحان و ابوالکسور و تله طلیحان پس از درگیری با تروریست‌های تکفیری داعش مسلط شدند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار