نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید از نظر محتوا ارزشمند باشند

امام جمعه تبریز خواستار همکاری نیروهای مسلح برای ارائه محتوایی غنی از دوران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز شد و این مجموعه را در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید موثر دانست.
کد خبر: ۲۷۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 04February 2018

مراکز فرهنگی دفاع مقدس باید از نظر محتوا ارزشمند باشند/ رسالت مراکز فرهنگی، تبیین رشادت‌های دوران دفاع مقدس استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌‌‌ هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز، اظهار داشت: مقام معظم رهبری از جنگ تحمیلی به عنوان گنج یاد کرده‌اند و ما همه موظفیم از این گنج حراست کنیم.

وی ادامه داد: ایثار، فداکاری و رشادت‌هایی را که توسط نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و عشایر در مناطق عملیاتی غرب صورت گرفت، نباید فراموش کنیم.

نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌ شرقی ضمن تاکید بر اینکه راه‌اندازی این مرکز فرهنگی اقدام ارزشمندی است، عنوان کرد: لازم است همگان به ویژه نیروهای مسلح برای غنی‌سازی محتوای این مرکز فرهنگی تلاش کنند و از نظر محتوا نیز این مجموعه باید ارزشمند باشد.

امام جمعه تبریز بیان داشت: باید وقتی شخصی وارد این نمایشگاه و مرکز فرهنگی می‌شود به یاد جبهه و دوران دفاع مقدس بیفتد؛ زیرا ما امروز جنگ مستقیم با دشمن نداریم، ولی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست، متذکر شد: ضرورت حفظ و انتقال ارزش‌‌های دفاع مقدس برای همگان مشخص است به ویژه انتقال این فرهنگ برای نسل جوان ضرورت اساسی دارد.

نماینده‌ ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: سه دهه از آغاز جنگ می‌گذرد اما آنچنان که شایسته‌ دلاوری‌های آن مردان است برای جوانان و نسل آینده تبیین نشده و رسالت این مراکز تشریح آن رشادت‌هاست.

این مسئول افزود: ایجاد نمایشگاه‌ها، مراکز فرهنگی دفاع مقدس و راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور در ایام نوروز از راه‌های انتقال دفاع مقدس به نسل جدید و جوانان است.

امام جمعه مردم تبریز با تاکید بر اینکه در دوران پس از دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها پیروز خواهیم شد، بیان داشت: فراموش نکنیم در دوران دفاع مقدس هم قدرت‌های بزرگ با حمایتی که از دشمنان نظام اسلامی داشتند، پیروزی ما را در جبهه‌ها غیر ممکن می‌دانستند، ولی ما پیروز شدیم و توانستیم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی را از گزند بیگانگان حفط کنیم.

وی عنوان کرد: امروز نیز همان قدرت‌ها، پیروزی ما را در صحنه‌های فرهنگی و علمی و فناوری ناممکن می‌دانند و برای اثبات باور خود هرگونه تهدیدی را بر ما تحمیل کرده کارشکنی و بحران ‌سازی می‌کنند، ولی ما که دوران دفاع مقدس را تجربه کرده‌ایم، معتقدیم این تلاش‌ها خللی در مسیر توسعه و تعالی سیاسی، فرهنگی و فناوری ما وارد نخواهد ساخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار